APM Constanţa, partener al „Adriatic-Danube-Black Sea multimodal platform“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Principalul port de la Marea Neagră

APM Constanţa, partener al „Adriatic-Danube-Black Sea multimodal platform“

Justiție 23 Noiembrie 2012 / 00:00 398 accesări

CN „Administraţia Porturilor Maritime“ SA (CN APM) Constanţa participă, în calitate de partener, în cadrul proiectului ADB „Adriatic-Danube-Black Sea multimodal platform”. Proiectul se derulează în perioada aprilie 2012-septembrie 2014. La acest proiect participă 13 ţări dintre care 8 ţări membre UE – Austria, Bulgaria, Grecia, Ungaria, Italia, România, Slovacia şi Slovenia, şi 5 ţări din afara spaţiului Uniunii Europene – Albania, Croaţia, Muntenegru, Serbia şi Ucraina, lider de proiect fiind Autoritatea Regională Friuli-Venezia-Giulia din Italia. Proiectul ADB Multiplatform (Adriatic - Danube - Black Sea Multimodal Platform) face parte din Programul de Cooperare Transnaţională Sud Estul Europei (SEE), încadrându-se în cel de-al treilea apel pentru dezvoltarea unor proiecte strategice, tema 3.2. : Creşterea gradului de accesibilitate la reţele multimodale de transport între porturi şi ţări fără ieşire la mare. Obiectivul principal al proiectului este o mai bună integrare a regiunii de Sud-Est a Europei pe piaţa Uniunii Europene, prin creşterea gradului de eficienţă, atractivitate şi competitivitate a sistemului de transport din această regiune, în concordanta cu standardele UE, iar rezultatul final previzionat este stabilirea unei reţele integrate în regiunea adriatică-dunareană care va fi folosită ca instrument pentru promovarea lanţurilor valorice sectoriale în cadrul unui sistem regional de producţie.

Proiectul este finanţat prin Programul de Cooperare Transnaţională Sud Estul Europei din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) în proporţie de 85%, bugetul de stat 13% şi resurse proprii 2%. Bugetul total este de 5.646.970 Euro, din care 3.540.845 Euro reprezintă fonduri FEDR. Proiectul este împărţit în şapte pachete de lucru, două generale şi cinci tehnice, fiecare dintre acestea implicând activităţi distincte şi studii în cadrul domeniilor analizate. Toate aceste studii necesită analizarea situaţiei existente din porturile partenere la proiect şi întocmirea de studii de fezabilitate în cadrul celor şapte pachete de lucru.

Portul Constanţa are un rol foarte important în cadrul proiectului, fiind principalul port la Marea Neagră din parteneriat. De asemenea, faptul că Portul Constanţa este conectat la Dunăre, principala cale de navigaţie interioară din Sud-Estul Europei, reprezintă un aspect foarte important pentru obiectivul proiectului, a declarat George Gabriel Vişan, manager de proiect ADB din partea CN APM Constanţa.



12