APMC încheie anul pe profit

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

APMC încheie anul pe profit

Justiție 17 Decembrie 2010 / 00:00 508 accesări

Conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) a prezentat ieri bilanţul pentru anul 2010. Potrivit informaţiilor oferite de directorul APMC, Ioan Bălan, traficul total de mărfuri înregistrat la sfârşitul lunii noiembrie 2010 este de 43.290.850 tone, faţă de 38.327.934 tone în aceeaşi perioadă a anului 2009, remarcându-se o creştere de 13%. „S-au înregistrat creşteri de trafic la majoritatea categoriilor de marfă, de exemplu: cereale 14%, produse alimentare 18%, îngrăşăminte 33%, produse chimice 77,6%, echipamente şi maşini 12,5%, minereuri de fier 42%, animale vii 223%, piele, textile 292%, minereuri şi deşeuri neferoase 39%, seminţe uleioase 10%, combustibili minerali solizi 6%, lemn, plută 16,4%. Scăderi de trafic au fost înregistrate la: minerale brute 29%, produse metalice 6,3%, articole diverse 1,7%, produse petroliere 1,4%, petrol brut 19%”, a declarat Ioan Bălan. El a precizat că în 2010 au sosit la terminalul de croaziere al Portului Constanţa 58 de nave de pasageri, cu 21.300 de turişti la bord, în uşoară creştere faţă de 2009, când au fost înregistrate 48 de escale, cu 15.000 turişti. „Sezonul a debutat pe 3 aprilie şi s-a încheiat pe 13 noiembrie, cu nava „Viking Primadona. 75% din navele de pasageri care au făcut escală, în 2010, în Portul Constanţa, au fost nave maritime. Anul acesta au revenit navele fluviale, după o pauză de un an. Compania „Costa Crociere“, una dintre cele mai importante la nivel mondial, a devenit client fidel al Portului Constanţa”, a spus Bălan. În ceea ce priveşte rezultatele financiare, directorul APMC a afirmat că, în primele 11 luni ale anului 2010, veniturile totale înregistrate de CN „APM” SA Constanţa au fost de peste 237 milioane lei, estimând un profit brut total de 38 milioane lei. Ioan Bălan a mai spus că în 2010 au fost demarate şi o serie de investiţii la nivelul Portului Constanţa, una dintre cele mai importante fiind podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră şi lucrările aferente infrastructurii rutiere şi de acces în portul Constanţa. „Trebuie să evidenţiem aici şi investiţiile private care s-au făcut şi care nu sunt deloc de neglijat. Vorbim de investiţii de zeci de milioane de euro care se fac de către companii private şi care nu necesită niciun ban de la bugetul propriu”, a adăugat Bălan. În ceea ce priveşte anul 2011, directorul APMC estimează o continuare a creşterii traficului de mărfuri prin portul Constanţa, el afirmând că se doreşte de asemenea şi demararea unor noi investiţii. „Se intenţionează realizarea de noi cheuri şi teritorii portuare pentru desfăşurarea de activităţi diverse, în scopul valorificării optime a potenţialului insulei artificiale. Condiţiile naturale existente permit realizarea unor dane de mare adâncime, care pot asigura operarea navelor de mare capacitate”, a explicat Bălan.



12