Abandonul şcolar este în continuare o problemă extrem de serioasă a învăţământului românesc. Niciodată nu vor fi luate suficiente măsuri astfel încât toţi părinţii să-şi trimită odraslele să înveţe. Pe de o parte din cauza lipsurilor financiare, iar pe de altă parte din cauza educaţiei precare a părinţilor care locuiesc în mediul rural. Prezent la deschiderea Congresului Educaţiei 2013, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat, vineri, că aproape 100.000 de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 16 ani nu se regăsesc în sistemul obligatoriu de învăţământ. „Atenţia noastră se îndreaptă în special spre învăţământul obligatoriu, dar nu trebuie să picăm în plasa de a ne uita doar în şcoală, ci şi în afara ei. Pentru că misiunea noastră nu se opreşte la nivelul clasei, ci trebuie să-i căutăm pe copii în afara şcolii şi să-i aducem în clasă”, a spus Pricopie. Ministrul a completat că educaţia trebuie ancorată în societatea de azi, de mâine, dar aşa apare o altă problemă, respectiv relaţia şcolii cu mediul economic şi social.
ABANDON ÎN SCĂDERE La nivelul judeţului Constanţa, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) spun că numărul copiilor care nu frecventează o şcoală este în continuă scădere. „În judeţul nostru, abandonul şcolar este sub 1%. Un rol foarte important care a ajutat la creşterea numărului de copii care nu erau integraţi în şcoală sau care au abandonat unitatea de învăţământ l-au avut programele sociale derulate la nivelul ministerului”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISJ, Cristina Ivan. Ea a dat exemplul programului „A doua şansă”, destinat copiilor rromi. Acestui program i se adaugă programele sociale derulate de Consiliul Judeţean Constanţa, printre care se numără acordarea burselor şcolare, rechizitelor şi plimbări la obiective turistice pentru elevii din judeţ.