Aproape 3.000 din 30.000 de maşini au fost vîndute prin „Rabla”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În prima sesiune din etapa a treia a programului

Aproape 3.000 din 30.000 de maşini au fost vîndute prin „Rabla”

Justiție 06 Octombrie 2009 / 00:00 454 accesări

Producătorii şi importatorii au vîndut numai 2.882 de maşini în septembrie, în prima sesiune din etapa a treia a programului Rabla, din cele 28.529 de vehicule disponibile, potrivit datelor transmise, ieri, de Administraţia Fondului de Mediu (AFM). „După desfăşurarea primei sesiuni de depunere a cererilor de tragere pentru producătorii şi importatorii de autoturisme din etapa a III-a a Programului Rabla s-au vîndut 2.882 autoturisme”, potrivit reprezentanţilor AFM. Numărul maşinilor cumpărate este destul de redus, deşi Ministerul Mediului a lărgit plaja beneficiarilor, aprobînd un act normativ prin care un proprietar poate beneficia de pînă la trei prime de casare. De asemenea, autoturismele şi autoutilitarele de pînă la 3,5 tone pot fi cumpărate inclusiv prin credite bancare sau prin finanţare în baza unui contract de leasing financiar. De altfel, vineri, la predarea mandatului, fostul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi, i-a recomandat ministrului interimar al Mediului, Elena Udrea, să continue programele aflate în derulare, inclusiv cel privind “Rabla 3 în 1”. Potrivit datelor transmise de AFM, etapa a doua a programului Rabla a avut mai puţin succes decît prima etapă, în condiţiile în care au fost scoase din circulaţie numai 9.649 de autoturisme, adică mai puţin de jumătate din numărul alocat. În prima etapă a programului, desfăşurată între 20 martie şi 29 mai, au fost scoase din uz 11.543 de autoturisme, din cele 20.000 disponibile pentru acea fază, potrivit AFM. Pentru a treia etapă a programului, ce se va derula între 1 septembrie şi 11 decembrie, AFM a anunţat că sînt disponibile 28.529 de vehicule, iar suma totală alocată de Fondul pentru Mediu depăşeşte 108,4 milioane lei. Dacia are alocate cele mai multe maşini şi în această etapă, respectiv 3.350, în timp ce Renault-Nissan are o cotă identică, din care 3.338 pentru Renault, iar restul pentru Nissan. În 2009, în vederea implementării acestui program, au fost alocate 190 milioane lei pentru scoaterea din uz a 50.000 de autoturisme de la populaţie, precum şi 38 milioane lei pentru înnoirea flotelor auto ale firmelor.



12