Peste 15 milioane de apeluri au fost primite anul trecut la Numărul Unic de Urgenţă 112, mai mult de jumătate dintre ele fiind false, au anunţat joi reprezentanții Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic de Urgenţă 112. "Statistica pe anul trecut realizată de STS arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 15.561.664 de apeluri. Dintre acestea, 5.926.985 (38,09%) au fost reale şi 9.634.679 (61,91%) false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 3.741.439 (60,74%), Poliţie - 1.373.394 (22,30%), Pompieri - SMURD - 869.059 (14,11%) şi Jandarmerie - 168.788 (2,74%)", se arată în comunicatul STS. În ceea ce privește ponderea apelurilor false, judeţele Covasna, Călăraşi şi Mureş ocupă primele locuri.
În luna ianuarie a acestui an, din 1.244.049 de apeluri, 486.142 (39,08%) au fost reale şi 757.907 (60,92%) false. Peste 13.000 de persoane au fost sancţionate pentru apeluri false şi abuzive, cele mai multe pedepse fiind date în judeţele Teleorman, Suceava şi în Capitală. "Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112", susţine STS. Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgenţă. În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face în proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional pe tot teritoriul naţional.
Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.