Agenţia Română de Asigurarea a Calităţii în Învăţămîntul Superior (ARACIS) împreună cu Centrul Educaţie 2000+, în calitate de prestator de proiecte PHARE, va selecta, în luna ianuarie, 30 de experţi universitari şi 30 de experţi pentru anchete sociologice pe piaţa muncii, a declarat, vineri, purtătorul de cuvînt al agenţiei, Mihai Floroiu. Cei 30 de experţi universitari vor evalua intern şi extern programele de studii universitare de licenţă specifice domeniilor drept, inginerie mecanică, ştiinţele comunicării, tehnologia informaţiei. O altă responsabilitatea a acestor experţi va consta în elaborarea de standarde de calitate şi de programe pentru cele patru domenii, pe baza studiului cu privire la cerinţele pieţei muncii, vor acorda consultanţă în implementarea programelor-cadru şi vor elabora studii de sinteză pe baza rapoartelor analitice rezultate din evaluări. Selecţia se va face pa baza dosarelor şi a unui interviu care se va susţine în perioada 12-14 ianuarie. Cei 30 de candidaţi trebuie să fie cadre didactice în învăţămîntul superior cu normă de bază într-o universitate acreditată, să aibă rezultate ale cercetării ştiinţifice cu vizibilitate în literatura de specialitate din ţară sau străinătate, să aibă o experienţă naţională sau internaţională în managementul universitar sau evaluarea calităţii, să deţină competenţe solide în domeniul comunicării, abilităţi de analiză şi sinteză, capacitate de utilizare a calculatorului şi să nu fie funcţionar public. Ceilalţi 30 de candidaţi pentru posturile de experţi în anchete sociologice vor avea ca responsabilităţi conceperea, administrarea şi prelucrarea rezultatelor anchetelor sociologice cantitative şi calitative în rîndul angajatorilor, agenţiilor de recrutare a forţei de muncă şi al absovenţilor, precum şi elaborarea de studii pe baza rezultatelor anchetelor. Aceşti candidaţi trebuie să fie absolvenţi de sociologie, pedagogie sau ştiinţele educaţiei, să aibă experienţă demonstrată în cercetare sau în învăţământul superior, să cunoască metodologia cercetării sociologice cantitative şi calitative, să aibă cunoştinţe privind organizarea şi funcţionarea sistemului de învăţământ din România, capacitatea de utilizare a calculatorului şi de analiză a datelor cantitative şi calitative, bune competenţe de comunicare.