Arbitrul pensiilor private a reglementat modul de vînzare a pensiilor obligatorii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Arbitrul pensiilor private a reglementat modul de vînzare a pensiilor obligatorii

Economie 01 August 2007 / 00:00 700 accesări

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat, săptămîna trecută, norma care reglementează activitatea de marketing a fondurilor de pensii private obigatorii, elaborată pentru aplicarea legii fondurilor de pensii pe pilonul II. Marketingul fondului de pensii administrat privat reprezintă activitatea condusă de către administrator cu scopul de a atrage un număr de participanţi la fondul de pensii pentru pilonul II, prin intermediul agenţilor de marketing autorizaţi de către CSSPP. Arbitrul pensiilor private a reglementat, prin această normă, desfăşurarea activităţii de marketing a fondurilor de pensii pe pilon II de către societăţi comerciale, constituite şi autorizate de entităţi precum Banca Naţională a României (NNR), Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) sau Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (CNVM). Potrivit legii, administratorul este răspunzător pentru recrutarea, instruirea şi monitorizarea agenţilor de marketing ai fondului de pensii. Totodată, are obligaţia să verifice dacă actele individuale de aderare transmise către Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale (CNPAS) conţin semnăturile olografe ale agenţilor, precum şi cele ale persoanelor care au aderat la fondul de pensii administrat privat.

Potrivit legii, un agent de marketing persoană juridică, denumit broker de pensii private, poate fi o societate comercială nou înfiinţată, autorizată de către CSSPP şi înscrisă în Registrul CSSPP. Brokerul de pensii private trebuie să fi încheiat un contract de mandat cu un administrator şi astfel poate desfăşura activitatea de marketing pentru toţi administratorii autorizaţi de către CSSPP. Norma interzice persoanelor fizice sau juridice care nu sînt avizate sau autorizate de către CSSPP să desfăşoare activităţi de marketing, respectiv să utilizeze denumirea de agent de marketing în legătură cu o activitate desfăşurată în sistemul fondurilor de pensii administrate privat. Totodată, interzice agenţilor de marketing să prezinte participantului, în vederea obţinerii acordului de aderare, informaţii care nu corespund realităţii privind administratorul, respectiv fondul de pensii administrat privat. Actul normativ mai interzice agenţilor să aibă relaţii contractuale cu un alt agent în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat. Norma stabileşte şi obligaţia ca agenţii de marketing să fie înscrişi în Registrul agenţilor de marketing ai fondului de pensii din Registrul fondurilor de pensii private şi al administratorilor. Astfel, pentru verificarea acestora, precum şi pentru obţinerea unor informaţii suplimentare, se poate consulta site-ul CSSPP, la rubrica Registru.



12