Armata braziliană a început recuperarea cadavrelor pasagerilor avionului AF 477

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Armata braziliană a început recuperarea cadavrelor pasagerilor avionului AF 477

Externe 08 Iunie 2009 / 00:00 530 accesări

Forţele aeriene şi Marina braziliană au anunţat sîmbătă că au recuperat primele două corpuri, aparţinînd unor bărbaţi, precum şi fragmente dintr-o aripă a avionului, mai multe scaune şi cîteva obiecte personale ale pasagerilor cursei AF477, care s-a prăbuşit la începutul săptămînii trecute, în Oceanul Atlantic. Duminică, armata braziliană a recuperat încă trei trupuri neînsufleţite aparţinînd pasagerilor cursei AF477, a declarat purtătorul de cuvînt al forţelor aeriene, locotenent-colonelul Henry Munhoz. ”Nu există nicio îndoială că fragmentele recuperate provin din avion, ca şi trupurile neînsufleţite”, a adăugat el. Munhoz a precizat că au fost localizate şi alte corpuri, care vor fi recuperate în cursul zilei, dar a afirmat că starea vremii este nefavorabilă, ceea ce ar putea îngreuna operaţiunile de căutare. Avionul Airbus A330 al companiei Air France, care asigura legătura între Rio de Janeiro şi Paris, a dispărut în largul coastelor braziliene, în noaptea de 31 mai spre 1 iunie, cu 228 de persoane la bord, printre care se afla şi o româncă. Cauzele prăbuşirii aparatului, care înregistrase probleme tehnice, nu au fost clarificate încă.

Guvernul francez a refuzat duminică să privilegieze vreo ipoteză în legătură cu prăbuşirea avionului Airbus, recunoscînd însă că o defecţiune a senzorilor de viteză ar fi putut duce la o pierdere bruscă de altitudine sau dezintegrarea aparatului. ”Dezintegrarea în zbor sau un şoc la suprafaţa oceanului, pentru moment nu există niciun indiciu care să permită privilegierea vreunei ipoteze”, a declarat secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor Dominique Bussereau. Întrebat despre existenţa unei probleme a senzorilor de viteză, asupra cărora pare să se concentreze ancheta tehnică, el a apreciat că o astfel de defecţiune nu poate explica în totalitate dispariţia zborului AF447. ”Senzorii permit determinarea vitezei, în funcţie de presiunea exercitată asupra anemometrelor, care măsoară viteza vîntului”, a spus el. ”Au existat situaţii, la avioane Airbus şi poate şi la alte avioane, în care aceste sonde, care s-au jivrat deoarece se aflau în zone cu umiditate mare, zone foarte depresionare, zone de turbulenţe, nu au mai indicat viteza”, a adăugat Bussereau. ”Consecinţa unei astfel de situaţii este că piloţii din cabină nu mai văd afişată viteza corectă, ceea ce poate avea două urmări nefericite pentru viaţa avionului: o viteză inferioară, care poate duce la o pierdere de înălţime, sau o viteză superioară, care poate duce la dezintegrarea avionului, acesta apropiindu-se de viteza sunetului, în condiţiile în care fuselajul nu este conceput pentru a rezista la o astfel de viteză”, a explicat el. Bussereau a adăugat însă că ”astăzi nu se ştie nimic, iar autorităţile nu pot privilegia nicio ipoteză pentru moment”.

Biroul pentru anchete şi analize (BEA), însărcinat cu ancheta tehnică, a anunţat sîmbătă că avionul prăbuşit în Oceanul Atlantic înregistrase probleme legate de măsurarea vitezei şi a precizat că producătorul Airbus dispune de un program de înlocuire a senzorilor de viteză pentru aparatele A330. Air France a anunţat, la rîndul său, că îşi va accelera programul de schimbare a sondelor anemometrice Pitot la avioanele A330 şi A340.



12