Armator dat în judecată pentru neplata salariilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Armator dat în judecată pentru neplata salariilor

Social 05 Martie 2008 / 00:00 981 accesări

Deşi meseria de navigator este practicată în general de bărbaţi, pe nave se întîlnesc şi femei care, de obicei, fac parte din personalul hotelier al navei. Din păcate, nici ele nu se bucură de un respect mai mare din partea armatorilor atunci cînd vine vorba de plata drepturilor salariale. Anul trecut, după mai multe luni în care nu a fost plătit, un grup de românce sătule de promisiunile armatorului, a apelat la Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN), organizaţie al cărei scop este să apere drepturile marinarilor. „Anul trecut, şapte românce angajate pe nava Media V, sub pavilion grec, ne-au cerut ajutorul pentru a-şi recupera salariile. Vasul aparţine societăţii greceşti Helenic Mediterrani şi a fost cumpărat tot anul trecut, de la un armator albanez şi lăsat într-un şantier naval. Echipajul nou care fusese angajat de societatea greacă a rămas la bord, însă nu a mai fost plătit. În urma eforturilor depuse am reuşit să le aducem pe cele şapte românce în ţară, de unde continuă lupta pentru obţinerea drepturilor salariale”, a declarat liderul SLN, Adrian Mihălcioiu. Femeile au primit sprijinul unui avocat din cadrul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (organizaţie din care SLN face parte), care a discutat cu armatorul. „Deşi în timpul discuţiilor societatea greacă a fost de acord să le dea banii angajaţilor, după aceea a tot amînat plata salariilor. Prin urmare, singura soluţie a fost acţionarea în instanţă. În prezent, nava Media V se află reţinută într-un port din Grecia şi va fi, cel mai probabil, vîndută, iar din banii obţinuţi se va plăti echipajul, urmînd ca diferenţa să o primească armatorul”, a adăugat Mihălcioiu. Acesta nu este singurul scandal în care este implicată nava Media V. Fostul armator a abandonat vasul - cu tot cu marinarii români şi ruşi care se aflau la bord - într-un port din Albania, unde a stat trei ani, pînă a fost vîndut către societatea greacă. „Mai grav a fost faptul că navigatorii nu au fost lăsaţi să plece de pe vapor. S-a intervenit pe toate căile posibile pentru ca marinarii români să poată fi aduşi în ţară. Într-un final, s-a reuşit acest lucru, iar la puţin timp după aceea, vasul a fost cumpărat de Helenic Mediterrani”, a mai declarat liderul SLN.



12