Armatorii români, timoraţi în faţa proiectelor europene

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Armatorii români, timoraţi în faţa proiectelor europene

Justiție 30 Martie 2007 / 00:00 637 accesări

Doi experţi din cadrul Agenţiei Europene de Siguranţă Maritimă (EMSA) au fost, ieri, la Constanţa, pentru o întîlnire de lucru cu armatorii români. EMSA derulează programul „Stand-by oil recovery vessel”, în cadrul căruia a închiriat deja, de la diverşi armatori internaţionali, nouă nave care intervin în cazul poluărilor majore cu hidrocarburi pentru recuperarea reziduurilor petroliere. Acestea deservesc Marea Baltică, Canalul Mînecii, Oceanul Atlantic şi vestul Mării Mediterane. Pentru că au nevoie de astfel de nave care să intervină în estul Mediteranei, Mării Egee şi Mării Neagre, specialiştii EMSA organizează o nouă licitaţie internaţională, luna viitoare, la Lisabona. Astfel, timp de trei ore, la sediul Autorităţii Navale Române (ANR), specialiştii europeni le-au explicat armatorilor români modul în care se va desfăşura licitaţia şi caracteristicile pe care trebuie să le îndeplinească o astfel de navă. Bernd Bluhm, unul dintre specialiştii EMSA, a declarat, după discuţia avută cu armatorii, că a fost surprins de numărul mare de persoane care au dat curs invitaţiei. „Asta dovedeşte interes din partea românilor. Întrebările pe care le-au pus au fost punctuale, dar am sesizat că sînt puţin timoraţi să participe la un proiect european de o asemenea amploare”, a spus Bluhm. „Oricînd se poate întîmpla un eveniment major cu urmări catastrofale pentru ecosistemul Mării Negre. Trebuie să fim pregătiţi pentru astfel de momente. La licitaţie poate participa oricine, dar dacă tot este vorba de apele Mării Negre trebuie să încercaţi şi dumneavoastră, mai ales că acest contract vă dă posibilitatea să intraţi pe piaţă şi să rămîneţi acolo”, a subliniat Bluhm.

Armatorii prezenţi la discuţii au apreciat proiectul european ca fiind o oportunitate pentru ei, doar că li se pare dificil să găsească nave care să răspundă caracteristicilor cerute de europeni. EMSA a anunţat că suma alocată pentru zona de est a Mediteranei, Marea Egee şi Marea Neagră este de 7,5 milioane euro, iar în funcţie de oferte vor închiria una sau mai multe nave. După semnarea contractului de închiriere, agenţia europeană va retehnologiza nava şi o va dota cu instalaţii de colectare performante. Armatorul poate folosi nava în activităţile sale comerciale, dar în cazul în care ambarcaţiunea e solicitată la un eveniment, acesta trebuie să răspundă prompt. După părerea portuarilor, societatea care deţine nave ce ar putea participa la această licitaţie este Unicom Holding, cea care face bunckerajul navelor în Portul Constanţa.

Taguri articol


12