Rîsul lui Hillary Clinton şi telefonul mobil al republicanului Rudy Giuliani par să nu aibă nimic în comun, dar ambele marchează campaniile electorale pentru alegerile prezidenţiale ale principalilor candidaţi din fiecare partid. Pentru fosta Primă Doamnă, tendinţa de a chicoti în timpul apariţiilor publice a generat o serie de critici pe scena politică. Senatorul de New York, un candidat serios la învestitura democrată, şi-a arătat mult din personalitate în ultimul timp. În urmă cu o săptămînă, în timpul emisiunilor de duminică dimineaţă, a rîs mai mult ca de obicei, iar miercuri, în New Hapmshire, a evitat cu un hohot de rîs să răspundă la un comentariu critic al unui contracandidat. Hillary Clinton foloseşte atît de des această strategie încît rîsul pare să fie metoda de campanie pentru a respinge acuzaţiile potrivit cărora ar fi “prea calculată şi controlată”. Această metodă este comparabilă cu sărutul dintre democratul Al Gore şi soţia sa Tipper în timpul Convenţiei Democrate Naţionale din anul 2000.
Celălalt caz este cel al lui Rudolph Giuliani şi al telefonului său mobil. Telefonul a sunat chiar cînd fostul primar al New York-ului susţinea un discurs la National Rifle Association, grup de lobby în favoarea portului de armă şi firmelor de armament. Candidatul republican a scos telefonul şi a vorbit cu soţia sa Judith în timpul discursului. Incidentul a nemulţumit o serie de membri ai asociaţiei şi chiar o parte dintre susţinătorii lui Rudolph Giuliani au considerat gestul deplasat. Acesta şi-a explicat ulterior gestul şi a negat că ar fi fost vorba de o manevră calculată, deşi potrivit unor informaţii ar mai fi făcut acest lucru cel puţin încă o dată. “Sincer, după 11 septembrie, de cele mai multe ori cînd călătorim cu avionul vorbim la telefon pentru a ne spune că ne iubim”, a afirmat Rudolph Giuliani sugerînd că jumătatea sa avea emoţii în timpul unui zbor. Gafa sa riscă să-l coste foarte mult în sondajele de opinie. Pînă atunci, tot candidata la învestitura democrată pentru alegerile prezidenţiale pare să fie în prim plan, după ce a anunţat marţi că a strîns 27 de milioane de dolari pentru campanie în al treilea trimestru, depăşindu-i pe ceilalţi rivali. Suma include 22 de milioane de dolari destinaţi cursei pentru alegerile primare, restul fiind pentru campania generală în vederea alegerilor prezidenţiale din noiembrie 2008.