Asfixiat în cinci tone de zahăr

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Asfixiat în cinci tone de zahăr

Eveniment 29 Martie 2008 / 00:00 1461 accesări

Zeci de salariaţi portuari mor anual în timpul muncii, fie din cauza condiţiilor neadecvate şi a lipsei de organizare, fie pentru că nu respectă normele de securitate în muncă. Ultimul accident mortal de muncă s-a înregistrat în noaptea de joi spre vineri, în dana 55 a portului, la SC “Chimpex” SA. Potrivit purtătorului de cuvînt al Direcţiei Poliţiei Transporturi Constanţa, scms. Cerasela Miron, năvodăreanul Neculai David, de 40 ani, era angajat ca docher la Chimpex, iar accidentul a survenit în timp ce acesta efectua operaţiuni de încărcare-descărcare zahăr de pe nava Julieta, sub pavilion Malta. Oamenii legi spun că bărbatul a încercat să desfunde un buncăr înfundat cu un bulgăre mare de zahăr, s-a dezechilibrat şi a căzut pe canalul de scurgere, direct în buncăr, iar cele aproape cinci tone de zahăr l-au înghiţit în cîteva clipe, bărbatul asfixiindu-se pur şi simplu. ”Totul s-a întîmplat în pauza de masă, atunci cînd Neculai David, din proprie iniţiativă, a urcat o scară de opt metri, a ajuns pe o pasarelă şi a încercat să rezolve problema, moment în care a coborît în buncăr şi atunci s-a întîmplat incidentul”, a declarat directorul administrativ al societăţii “Chimpex”, Teodor Bolocan. Pentru scoaterea trupului bărbatului a fost nevoie de intervenţia unui echipaj de descarcerare. Familia bărbatului a aşteptat cu sufletul la gură, timp de două ore, ca trupul neînsufleţit să fie scos dintre mormanele de zahăr. Contactat telefonic, liderul de sindicat al societăţii Chimpex, Florin Coman, a declarat că răspunzătoare de acest accident este conducerea unităţii. ”Au fost făcute o serie de plîngeri la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) privind programul angajaţilor în schimburi de cîte 12 ore, ceea ce contravine legii, care prevede ca, după o tură de 12 ore, muncitorul să fie liber 24 de ore. Inspectorii ITM au amendat firma respectivă de mai multe ori pentru nereguli”, a spus liderul de sindicat. În replică, directorul administrativ al societăţii, Teodor Bolocan, a declarat: ”Regretăm cu toţii dispariţia colegului nostru Neculai David. Dacă în Chimpex se întîmplă un accident asta nu înseamnă că neapărat conducerea este vinovată. Reamintesc că tragicul eveniment s-a petrecut în timpul pauzei de masă, iar Neculai David, din proprie iniţiativă, a intrat în buncăr, ceea ce i-a fost fatal. Era un om liniştit, ascultător, cu experienţă de cel puţin zece ani şi, din prea multă conştinciozitate, a dorit să fructifice timpul avut la dispoziţie pentru rezolvarea problemei”. Preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare Constanţa, Petre Costel, a declarat ieri că, în ultimii ani, mor oameni pe capete în portul Constanţa, dar întotdeauna morţii sînt de vină. „Acest lucru se întîmplă din cauza faptul că în societăţile portuare nu există comitete de sănătate şi securitate în muncă. În funcţia de inspecţie a muncii ar trebui să fie o persoană capabilă, care să intre în calele navelor şi să cunoască condiţiile de lucru ale angajaţilor. Este incredibil că deşi ITM verifică munca la negru nu a găsit nimic pînă acum”, a afirmat Petre Costel. Pentru a elucida acest caz, inspectorii de muncă şi procurorii de la Parchetul de pe lîngă Judecătoria Constanţa au început o anchetă pentru a stabili cu exactitate împrejurările în care s-a produs tragedia.



12