Considerată una din ţările cu cele mai multe accidente rutiere din Europa, România se pare că nu este tocmai pe placul marilor firme de asigurare. Deşi au încercat să compenseze pierderile prin scumpirea rapidă a poliţelor, şoferii şi motocicliştii continuă să fie o adevărată spaimă pentru asigurători. Numai pe parcursul ultimilor ani, asigurările auto au fost folosite în 60% dintre contracte, la fel ca în Rusia, ceea ce a sporit şi mai mult temerile pe piaţa auto. Avînd în vedere că pe şoselele româneşti se moare mai ceva ca la război, iar orice accident implică şi o serie de aspecte procedurale destul de complicate, inclusiv din partea Poliţiei Rutiere, autorităţile încearcă să simplifice actualele prevederi legale. De la 1 ianaurie 2009, şoferii care au poliţe CASCO şi sînt implicaţii în accidente de circulaţie soldate doar cu avarierea propriului vehicul vor putea solicita asigurătorului documentele pentru reparaţia maşinii fără să mai fie necesară deplasarea la Poliţie. \"Sîntem conştienţi de faptul că, pentru asigurători, implementarea acestor norme va însemna un efort suplimentar de resurse umane şi timp. Pentru asiguraţi, însă, aceste norme sînt o alternativă la actuala procedură, ceea ce înseamnă, practic, o economie de timp prin eliminarea drumului la unitatea de poliţie\", a declarat preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu. Potrivit actului normativ, companiile de profil emit asiguraţilor lor CASCO, la cerere, documentele pentru repararea vehiculelor, inclusiv în cazul în care se constată daună totală şi maşina nu mai poate fi reparată. Practic, asigurătorul va elibera documentele pentru începerea lucrărilor de reparare a vehiculului după ce posesorul poliţei CASCO îl va înştiinţa despre pagubele produse fie într-un accident de circulaţie din care a rezultat numai avarierea propriei maşini, fie în alte împrejurări. În aceste două situaţii, deplasarea asiguratului CASCO la Poliţie nu mai este necesară. Potrivit actului normativ, eliberarea documentului de începere a reparaţiilor nu constituie nota tehnică finală de constatare a daunelor şi nici obligaţie de plată din partea asigurătorului. În prezent, pe piaţa românească sînt circa 1,3 milioane de poliţe CASCO, emise de 26 societăţi de profil.