FENOMEN ÎNGRIJORĂTOR În ultimii doi ani, peste 90% dintre asigurătorii români au început să emită avize pentru repararea unor piese auto care, de fapt și de drept, ar trebui înlocuite. Fenomenul se întâlnește frecvent în cazul barelor din pastic și fibră de sticlă ale mașinilor, atrage atenția Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI). „Repararea acestor piese este ilegală și, în plus, pune în pericol siguranța rutieră. Asigurătorii decid repararea și nu înlocuirea pieselor cu scopul de a-și reduce costurile. A devenit o adevărată sarcină de serviciu pentru inspectorii de daune, angajații asigurătorilor și funcționarii care nu poartă niciun fel de răspundere pentru aceste soluții tehnice aberante, cu grave consecințe asupra siguranței șoferilor și pietonilor“, spune șeful ASSAI, Cristian Muntean. El subliniază că barele mașinilor își pierd toate caracteristicile elastice și de preluare a șocurilor atunci când sunt „luate la pilă“ - „E diferența dintre un accident cu vătămare corporală și ucidere din culpă. Ca bani, reparația costă 100 lei, iar înlocuirea - între 800 și 2.500 lei“.
CONSECINȚE GRAVE Aroganța asigurătorilor nu se oprește însă aici, spune Muntean - „Dacă un păgubit RCA & CASCO acceptă o asemenea soluție tehnică, trebuie să se aștepte și la alte consecințe. Astfel, dacă bara reparată va fi distrusă într-un accident viitor, asigurătorul îi va despăgubi doar 50% din valoarea piesei noi, pe motiv că - ați ghicit! - vechea bară era reparată. De asemenea, nu există garanție tehnică pentru „beneficiarii“ unor astfel de piese reparate, iar valoarea de revânzare a automobilului scade“. Potrivit ASSAI, fenomenul, întâlnit la peste 90% dintre firmele de profil, este „o bătaie de joc la adresa legilor din România“.