Asigurătorii, obligaţi să deschidă registre electronice de reclamaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Asigurătorii, obligaţi să deschidă registre electronice de reclamaţii

Eveniment 16 Aprilie 2010 / 00:00 380 accesări

Asigurătorii şi intermediarii în asigurări sunt obligaţi să deschidă şi să menţină un registru unic de reclamaţii şi sesizări în format electronic, în care să înregistreze toate sesizările şi reclamaţiile primite şi să răspundă în cel mult 30 de zile. Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), Angela Toncescu, a declarat că asigurătorii şi brokerii sunt obligaţi să răspundă la fiecare reclamaţie primită direct de la petenţi indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nu. Preşedintele CSA a mai spus că asigurătorii şi intermediarii trebuie să formeze colective de analiză şi soluţionare a reclamaţiilor, iar desemnarea coordonatorilor acestor colective se va face cu avizul CSA. Astfel, companiile au la dispoziţie 30 de zile de la publicarea reglementărilor în Monitorul Oficial, care a avut loc pe 7 aprilie, pentru a forma aceste colective şi a desemna coordonatorii. Pentru reclamaţiile primite de la CSA, companiile vor transmite, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la solicitare sau în termenul precizat în mod expres în solicitare, o notă de fundamentare, precum şi toate informaţiile, documentele şi situaţiile solicitate de către autoritatea de supraveghere. Toncescu a mai spus că, în cazul în care din analiza notei de fundamentare transmisă către CSA rezultă că prin soluţia adoptată nu sunt protejate interesele asiguraţilor, CSA adoptă, după caz, una sau mai multe măsuri, respectiv controale inopinate şi/sau permanente la sediul companiei reclamate şi aplică sancţiuni pentru încălcarea prevederilor legale. De asemenea, emite o decizie individuală prin care instituie obligaţii în sarcina companiei în cauză privind rezolvarea reclamaţiei şi altele. Companiile mai sunt obligate, potrivit acestui act normativ, să transmită CSA raportări trimestriale cu privire la situaţia reclamaţiilor.

Taguri articol


12