Asistenţa la frînarea de urgenţă reduce accidentele rutiere cu 10%!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Asistenţa la frînarea de urgenţă reduce accidentele rutiere cu 10%!

Justiție 16 Octombrie 2008 / 00:00 637 accesări

Prin introducerea în dotarea standard a automobilelor a Sistemului de Asistenţă la Frînarea de Urgenţă/Emergency Brake Control (AFU/EBC) se poate reduce numărul accidentelor rutiere mortale cu 10% în Europa! „Este vorba de scurtarea distanţei de frînare cu cinci metri în cazul unei opriri de la 90 la 0 km/h”, a declarat, miercuri, directorul pe proiectelor de securitate al Renault, Jean-Yves le Coz. Potrivit acestuia, infrastructura şi comportamentul participanţilor la trafic determină cele mai multe accidente în România. „Sînt două probleme principale, infrastructura şi comportamentul şoferilor. Trebuie să ştim mai multe despre acestea, mai ales despre cel de-al doilea factor. (...) Un vehicul conceput să fie sigur, se va comporta ca atare numai dacă rulează pe o infrastructură bună şi numai dacă utilizatorul maşinii nu abuzează de viteză ca urmare a faptului că drumul este bun”, a explicat le Coz, ieri, în cadrul primului seminar din România care are ca temă siguranţa rutieră. Oficialul Renualt a spus că, potrivit datelor producătorului auto francez, o creştere de 10 kilometri pe oră în cazul unui impact echivalează cu o mărire cu 40% a forţelor degajate în timpul accidentului. Renault studiază, de aproximativ un an, accidentele rutiere din România, cu scopul de a vedea de ce tip de sisteme de securitate este nevoie pe noile modele ale grupului, montate pe vehicule în funcţie de cerinţele fiecărei pieţe în parte. “Trebuie să avem date accidentologice pentru a putea defini maşina potrivită fiecărei pieţe, atunci cînd concepem autoturisme la tehnocentrul nostru din Paris. Prin aceste date vom reuşi să stabilim şi să prioritizăm dotările de siguranţă ale unei maşini. (...) Acest lucru este foarte important, deoarece chiar dacă tehnic orice este posibil, preţul tehnologiilor de securitate este ridicat şi nu s-ar justifica introducerea tuturor sistemelor de siguranţă pe toate maşinile”, a declarat el. Renault studiază de asemenea, accidentele din Franţa, Germania, Marea Britanie, India, Maroc, Iran, Rusia şi America de Sud. De asemenea, Renault investeşte 100 de milioane de euro anual pentru a spori siguranţa automobilelor produse. Potrivit oficialului Renault, studiile efectuate de-a lungul anilor s-au tradus în dotări precum avertizor vizual şi acustic pentru centura de siguranţă nepurtată de unul sau mai mulţi pasageri ai maşinii, faruri adaptative, cruise control, sistemul de limitare a vitezei (pragul maxim este stabilit de şofer, iar de fiecare dată cînd maşina trece de viteza maximă stabilită emite un semnal sonor), ABS (antilock braking system), ESP (controlul electronic al stabilităţii) şi roţile direcţionale (care permit şi virarea roţilor din spate ale maşinii - sistem introdus de Renault pe modelul Laguna III).

Potrivit unor statistici prezentate de oficialul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Decebal Chifulescu, în cadrul seminarului, 1,23 milioane de oameni mor anual din cauza accidentelor rutiere, 75% dintre acestea se produc în ţări în curs de dezvoltare, în condiţiile în care doar 32% din parcul auto mondial se află în statele amintite. În România, la nivelul anului 2007 s-au produs 2.794 de accidente auto mortale, în creştere cu 20% faţă de minimul din ultimii 15 ani, de 2.323 de incidente, raportate în 2002.

Taguri articol


12