Asociaţiile de Părinţi solicită Ministerului Educaţiei sancţionarea profesorilor care nu-şi fac datoria

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Asociaţiile de Părinţi solicită Ministerului Educaţiei sancţionarea profesorilor care nu-şi fac datoria

Eveniment 02 Decembrie 2006 / 00:00 818 accesări

Conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării (MEdC) s-a întîlnit, după mai multe amînări, cu liderii Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţămîntul Preuniversitar (FNAP-IP). Din partea MEdC au participat ministrul Educaţiei, Mihail Hărdău (care a plecat după fix 10 minute), secretarul de stat pentru învăţămînt preuniversitar, Dumitru Matei, şi consilierul ministrului, Oana Badea. Din partea FNAP-IP au a fost prezentă o delegaţie condusă de preşedintele organizaţiei, Mihaela Gună. Din delegaţie au făcut parte şi preşedintele Comitetului Judeţean de Părinţi (CJP) Constanţa, Adrian Topor, şi vicepreşedintele Narcis Gaidargiu. Discuţiile purtate au vizat oportunitatea semnării unui acord de parteneriat între cele două părţi, acest lucru fiind considerat de comun acord o prioritate a următoarelor săptămîni, şi stabilirea unui grafic de consultări periodice. “În cadrul discuţiilor, am stabilit ca pentru o colaborare cît mai eficientă, dezbaterea documentelor ce privesc direct elevii să aibă loc doar după ce MEdC a redactat forma finală a proiectelor. De asemenea, am solicitat ca toate metodologiile pentru tezele unice, pentru bacalaureat sau alte examene să fie clare, scurte şi concise şi, de asemenea, măsurile ce produc reaşezări în evaluare să fie gîndite şi comunicate din timp”, a declarat Adrian Topor.

El a mai spus că reprezentanţii părinţilor au atras atenţia că programa nu este corect dimensionată pe număr de ore şi număr de elevi în clase. De aceea, FNAP-IP a solicitat revizuirea programelor şcolare şi ca nota să nu mai constituie o formă de presiune pentru elev. “Reprezentanţii ministerului ne-au asigurat că toate propunerile noastre vor fi cuprinse în Legea descentralizării sistemului de învăţămînt, că se vor face studii pentru găsirea unui sistem optim de notare şi vom fi şi noi consultaţi”, a mai spus Topor. Federaţiile de Părinţi susţin descentralizarea şi crearea unor centre, la nivel de municipii şi judeţ, de formatori, dar şi a unor centre de consiliere a părinţilor. În cadrul întîlnirii, părinţii au ridicat problema manualelor alternative, posibilitatea contestării notelor şi reevaluarea tezelor, înfiinţarea unui sistem de sancţiuni asupra profesorilor care nu respectă metodologia sau nu parcurg în timp util materia. Totodată, părinţii doresc să se implice şi în organizarea testelor naţionale şi să se creeze posibilitatea solicitării schimbării cadrului didactic supraveghetor, în cazul în care, pe parcursul tezei, un elev semnalează o incorectitudine din partea acestuia. “Nu ne-am dus să facem curat în ograda ministerului, avem şi noi probleme cu părinţii, dar am solicitat ca, pe viitor, să se ţină cont de părerea noastră. Părinţii nu vor bani, nu fac greve, ci doresc ca şcoala românească să intre într-un proces de normalitate. Am fost asiguraţi că propunerile noastre vor fi luate în considerare şi aşteptăm să semnăm parteneriatul cu Ministerul şi Inspectoratul Şcolar, pentru ca, împreună, să obţinem ceea ce, cel puţin noi, părinţii, dorim din tot sufletul: creşterea calităţii actului de învăţămînt”, a mai spus AdrianTopor.



12