Clienţii Raiffeisen Bank au fost din nou ţinta unui atac de tip phishing, aceştia fiind îndemnaţi să introducă o parte din cifrele de pe carduri pentru a verifica validitatea accesului la cont, sub pretextul că echipa de securitate a băncii a depistat o încercare de fraudare prin intermediul internetului. “Prin această notificare vă aducem la cunoştinţă faptul că echipa de securitate Raiffeisen Bank a stopat un nou atac de tip phishing prin care s-a încercat accesarea contului dumneavoastră Raiffeisen Bank Online. Pentru a continua folosirea serviciului de banking online vă rugăm să verificaţi validitatea contului dumneavoastră Raiffeisen Bank Online\", se spune în mesaj. Apoi, clienţii băncii sînt îndemnaţi să introducă codul de utilizator şi parola, precum şi ultimele opt cifre din cele 16 înscrise pe carduri. După introducerea informaţiilor solicitate, utilizatorul este transferat către o pagină fantomă, creată de iniţiatorii atacului pe un site al unei companii spaniole, care, ulterior, redirecţionează clientul către pagina oficială a Raiffeisen. \"Raiffeisen Online nu-ţi va solicita niciodată toate cifrele din seria cardului tău de debit. Într-un asemenea caz te rugăm să contactezi de îndată serviciul suport clienţi Raiffeisen Online\", se mai spune în mesaj. Reprezentanţii Raiffeisen Bamk au confirmat atacul şi au precizat că au luat legătura cu furnizorul de servicii de internet pentru a bloca accesul pe această filieră. De asemenea, banca reaminteşte că nu solicită niciodată informaţii de la clienţi în acest mod.
În ultimele luni au fost consemnate şi alte atacuri similare îndreptate asupra clienţilor băncii, încercări de acet tip fiind semnalate şi de BCR, Bancpost, Banca Transilvania şi Piraeus Bank.