Atentat la siguranţa călătorilor!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Atentat la siguranţa călătorilor!

Eveniment 20 Noiembrie 2009 / 00:00 677 accesări

Declaraţiile reprezentanţilor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), care au afirmat că, în perioada 2008-2009, nu au fost făcute reparaţii capitale la calea ferată, nu au făcut decât să pună sare pe „rănile” sindicaliştilor din sectorul feroviar. „De la începutul anului am tras semnale de alarmă privind starea precară a căilor ferate. Reprezentanţii MTI încearcă acum să vină spăşiţi în faţa noastră şi speră că vor fi iertaţi pentru ceea ce au făcut căii ferate”, a declarat liderul Uniunii Sindicale Feroviarul (USF) Constanţa, Vasile Anghel. El a adăugat că reparaţii capitale la calea ferată nu au mai fost făcute de aproximativ 15 ani, depăşindu-se termenul de cel puţin două ori. Situaţia din anii 2008-2009 a fost, însă, fără precedent. Pentru prima dată după 1989, în aceşti doi ani, Guvernul nu a mai alocat niciun leu pentru repararea căilor ferate. „În 2008, (atunci, la conducerea MTI era Ludovic Orban), au lăsat să treacă şase luni fără să aloce niciun ban pentru reparaţii, au văzut că merge şi aşa şi s-au complăcut în această situaţie. Procedeul a fost repetat şi în 2009, pe timpul ministrului Radu Berceanu”, a explicat Vasile Anghel. În aceşti doi ani, căile ferate au funcţionat în virtutea inerţiei, fiind cârpite, din când în când, de personalul CFR. Lipsa reparaţiilor a făcut ca, pe tot mai multe tronsoane, viteza de circulare a trenurilor să fie limitată. „Viteza a fost restricţionată mai ales pe poduri şi podeţe. Chiar şi aşa, nu poţi fi sigur că respectivut pod/podeţ, nu va ceda. Nealocarea fondurilor necesare reparaţiilor căilor ferate este un atentat la siguranţa călătorilor!”, a mai declarat liderul USF. Ca urmare a proastei gestionări a sectorului feroviar, un mijloc de transport rapid, ecologic şi sigur se află la un pas de distrugere. Tot mai mulţi călători aleg alte mijloace de transport pentru a se deplasa între localităţi, trenul fiind ultima opţiune. „Preşedintele Traian Băsescu consideră transportul aerian ca fiind cel mai important, în timp ce ministrul Radu Berceanu a declarat că transportul rutier ar trebui să primeze. Eu zic că autostradă avem numai pe hârtie, transportul aerian nu există, iar acum nu mai avem nici transport feroviar. Ne mai rămâne mersul pe jos”, susţine Vasile Anghel.



12