Constănţenii care intenţionează să cumpere clădiri, terenuri sau mijloace de transport ar trebui să fie foarte atenţi la documentele care li se prezintă de către vânzător, mai ales la certificatele de atestare fiscală. Reprezentanţii Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPITVBL) Constanţa atrag atenţia asupra acestui fapt pentru că, la unul dintre ghişeele Serviciului, a fost prezentat, la un moment dat, un certificat fiscal fals. Persoanele care vor să vândă astfel de bunuri trebuie să aibă la mână un certificat de atestare fiscală care să demonstreze achitarea tuturor obligaţiilor către bugetul local. Actele prin care se înstrăinează astfel de bunuri şi care nu au alăturat acest document sunt nule de drept. Certificatele de atestare fiscală sunt atributul exclusiv al autorităţilor administraţiei publice locale, eliberate la solicitarea contribuabilului. „Pentru a evita tentative de fraudă ale căror victime ar putea fi, îi rugăm pe contribuabili să se adreseze SPITVBL ori de câte ori au îndoieli cu privire la valabilitatea certificatelor fiscale care le sunt prezentate în diferite ocazii“, a declarat directorul executiv al SPITVBL, Virginia Uzun. În municipiul Constanţa, certificatele de atestare fiscală sunt emise de SPITVBL şi pot fi eliberate doar la agenţiile fiscale. „Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul 25 - sfârşitul lunii este valabil în toată perioada lunii următoare“, a mai spus Uzun.