Pentru vânzarea clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să ateste achitarea tuturor obligaţiilor fiscale locale datorate autorităţii administraţiei publice locale pe a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează. Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea celor sus menţionate, sunt nule de drept. Aceste certificate de atestare fiscală sunt atributul exclusiv al autorităţilor administraţiei publice locale, eliberate la solicitarea contribuabilului. Reprezentanţii Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPITVBL) Constanţa atrag atenţia asupra acestui fapt pentru că la unul dintre ghişee a fost prezentat un astfel de document care era fals. „Pentru a evita tentative de fraudă ale căror victime ar putea fi, îi rugăm pe contribuabili să se adreseze reprezentanţilor instituţiei ori de câte ori au îndoieli cu privire la valabilitatea certificatelor fiscale care le sunt prezentate în diferite ocazii“, a declarat directorul executiv al SPITVBL, Virginia Uzun. Pentru municipiul Constanţa, certificatele de atestare fiscală în vederea înstrăinării de bunuri sunt emise de SPITVBL şi pot fi eliberate doar de la următoarele locaţii: Agenţiile Fiscale nr. 1 şi nr. 4, situate în str. Badea Cârţan, nr. 3, Agenţia Fiscală nr. 2, din str. Nicolae Grindeanu nr. 66, Agenţia Fiscală nr. 3, din str. Atelierelor nr. 3, Agenţia Fiscală nr. 5, din str. Dumbrăveni nr. 1, Serviciul Persoane Juridice, din str. Sulmona, nr. 22 şi la Agenţia Fiscală City Mall, situată în clădirea City Mall Constanţa - sky level. „Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul 25 a lunii - finele lunii este valabil în toată perioada lunii următoare. În perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau în copie legalizată, oricărui solicitant“, a mai spus Uzun.