EXPLICAŢII Constănţenii care nu şi-au depus cererile pentru subvenţia la căldură acordată de Primăria Constanţa le pot depune, pentru această lună, până pe 20 februarie. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Constanţa, până la sfârşitul lunii ianuarie au fost înregistrate aproximativ 40.000 de cereri pentru subvenţie în sistemul centralizat de încălzire şi 3.000 de cereri pentru ajutoarele de lemne. Constănţenii trebuie să ştie că subvenţia la căldură acordată de municipalitate nu înseamnă că Primăria dă bani asociaţiilor pentru a plăti facturile la RADET. „În baza cererilor depuse de fiecare constănţean care se încadrează în limitele hotărâte de Guvern şi Primăria Constanţa, municipalitatea acordă subvenţii în funcţie de venitul fiecăruia. Menţionez că această subvenţie este plătită direct de Primărie către RADET, constănţenii fiind obligaţi să achite către asociaţie doar diferenţa de bani din factura la căldură. Am înţeles că există cazuri în Constanţa unde anumiţi administratori le spun constănţenilor că nu a venit subvenţia de la Primărie. Este fals. Noi nu dăm bani asociaţiilor, noi plătim subvenţia direct către RADET. Constănţenii care au cunoştinţă despre astfel de cazuri să anunţe imediat Primăria Constanţa, pentru a putea face verificările necesare”, a declarat primarul Radu Mazăre.
SPRIJIN Mai exact, atunci când se afişează la fiecare asociaţie tabelul cu cheltuielile de întreţinere este trecută valoarea totală a facturii pentru căldură, subvenţia acordată de Guvern, acolo unde este cazul, şi subvenţia acordată de Primărie. Constănţenii trebuie să plătească doar diferenţa dintre factura totală pentru căldură şi subvenţia acordată de Primărie şi/sau de Guvern. Mai mult decât atât, municipalitatea a venit în sprijinul asociaţiilor de locatari/proprietari, cărora, în fiecare lună, le furnizează borderourile cu situaţia ajutoarelor de încălzire prin email. „La începutul lunii ianuarie am anunţat că putem trimite acest borderouri prin email şi i-am rugat pe preşedinţii asociaţiilor de locatari/proprietari ca, lunar (începând cu data de 1 a lunii pentru luna anterioară), să ne scrie un email pe adresa ajutoareincalzire@primăria-constanţa.ro, în care să specifice codul asociaţiei, urmând ca noi să trimitem cu reply borderoul ataşat. De asemenea, i-am rugat pe preşedinţii asociaţiilor să verifice cu atenţie corectitudinea datelor de pe borderou şi să ne sesizeze orice modificare în termen de maxim două zile de la primirea borderoului. Reclamaţiile ulterioare nu vor mai putea fi luate în considerare”, a declarat directorul Direcţiei organizare şi Informatizare din cadrul Primăriei Constanţa, Adriana Stamat.