Atenţie şoferi! Încă o instituţie finanţată din amenzi!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Statul are nevoie de bani

Atenţie şoferi! Încă o instituţie finanţată din amenzi!

Eveniment 11 August 2011 / 00:00 2538 accesări

UN CUVÂNT CU GREUTATE… STATUL Statul. Un cuvânt ce, la prima vedere, face parte din familia de cuvinte a verbului “a sta”. Şi la a doua vedere… şi la a treia… Statul, care vine de la “a sta şi a scoate bani de la contribuabilul român care nu va comenta niciodată nimic”, ne anunţă că, începând de curând şi până la sfârşitul timpului, îşi întinde o nouă pânză în care să se lipească banii din portofelele românilor. Astfel, în România noastră cea de toate zilele, suprasaturată de controale, şpăgi, amenzi, abuzuri etc. îşi face apariţia un nou organism-vampir ce îşi va trage seva din buzunarele şoferilor. Noul organism poartă o denumire lungă cât o zi de post - Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) - conţinând însă şi cel mai important cuvânt dintre toate: “statul”! Aşadar, Statul, în nemărginita sa înţelepciune, s-a gândit că, de când s-a micşorat taxa de pe Autostrada Soarelui (zona Feteşti) povara fiscală este mult prea uşoară pentru şoferi care, Doamne fereşte, poate se apucă să facă economii şi să-şi schimbe, la iarnă, toate (!) cauciucurile, ca să nu ia amendă! Poate aşa se explică şi declaraţiile liniştitoare, de marţi, ale cârmaciului, care ne explica că perioada pe care o traversăm nu este “criză”, ci doar un “moment mai greu”? Ştia el ce ştia, căci banii din amenzile şi taxele noii instituţii intră, evident, în vistieria statului.

ATENŢIE! SE FINANŢEAZĂ DIN AMENZI! Drept urmare, Statul (!) a decis: va înfiinţa o nouă instituţie, ISCTR, care se va finanţa – atenţie mare, şoferi! - din taxe şi amenzi! Pe Stat (!) chestia asta nu-l costă absolut nimic: \"Sursele proprii de finanţare nu au impact asupra bugetului de stat şi nu implică mărirea tarifelor deja existente\", se arată în proiectul de lege. Să mai zică cineva că Statul (!) nu se pricepe să facă bani! Pe certificatul de naştere al struţo-cămilei Statului scrie aşa: “inspecţia şi controlul respectării reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere se vor face, potrivit unui proiect de ordonanţă elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, de către ISCTR, instituţie care se va înfiinţa prin reorganizarea Autorităţii Rutiere Române (ARR) a Regiei Autonome \"Registrul Auto Român\" (RAR) şi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA (CNADNR)”.

VERIFICĂ TOT! Evident, ISCTR este subordonat MTI, iar “inspectorii au dreptul să oprească orice autovehicul care circulă pe drumul public şi este utilizat la efectuarea transporturilor rutiere”. “Inspectorii pot opri vehiculele, semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers” mai scrie în proiect, în care se mai arată că “în cazul unui control efectuat în trafic asupra unui vehicul rutier, inspectorii au dreptul să pătrundă atât în spaţiul destinat conducătorului auto, cât şi în spaţiul destinat transportului rutier de mărfuri şi/sau persoane”. Noua instituţie va verifica, pe lângă starea tehnică a maşinii şi actele de transport, inclusiv dovada plăţii tarifului de utilizarea a reţelei de drumuri. Noua instituţie este independentă faţă de orice structură juridică sau de autoritate de reglementare sau de siguranţă rutieră. De asemenea, inspectorii au dreptul să imobilizeze vehiculul, să ridice plăcuţele de înmatriculare şi documentele autovehiculului.

CUM ÎI RECUNOAŞTEM? Structura organizatorică a ISCTR va fi formată din opt inspectorate teritoriale, fără personalitate juridică, conduse de câte un inspector şef, numit şi revocat prin ordin al ministrului Transporturilor, la propunerea inspectorului de stat şef. Sunt uşor de recunoscut: inspectorii vor purta o uniformă de serviciu, iar în ce priveşte autovehiculele acestora, vor fi dotate cu dispozitive de semnalizare luminoasă cu mesaje variabile de culoare roşie, de care pot face uz numai pentru oprirea în trafic a vehiculelor.



12