Ați cumpărat un produs online și nu sunteți mulțumit? Așa îl puteți returna...

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ați cumpărat un produs online și nu sunteți mulțumit? Așa îl puteți returna...

Social 08 Octombrie 2015 / 18:41 1197 accesări

În ultima perioadă, cumpărăturile online sunt în număr tot mai mare. Este mult mai simplu și la îndemână. Pot apărea însă, și probleme. Mai exact, să constatăm, la deschiderea colectului, că, de fapt, în interior nu era ceea ce ne-am dorit cu adevărat. Produsul, în poză, arăta mult mai bine. Nu trebuie să intrăm în panică. Specialiști ai Centrului European al Consumatorilor - ECC România spun că există soluții pentru a renunța la contract, dar și soluții pentru a recupera banii. ”Specific achizițiilor online este faptul că, pentru majoritatea contractelor, ai dreptul de a te retrage în termen de 14 zile calendaristice, fără a oferi vreo explicație și fără penalități, în afara celor stabilite prin lege. Cele 14 zile se calculează de la data semnării contractului pentru servicii sau de la momentul livrării pentru produse. Dacă înainte de încheierea contractului nu ai fost informat cu privire la existența dreptului de retragere, termenul în care poți renunța la contract este de 12 luni”, explică specialiștii ECC. Mai exact, îți poți exercita dreptul de retragere fie completând un formular pus la dispoziție de profesionist (de regulă, online), fie trimițând un mesaj din care să reiasă clar intenția ta și în care să specifici cel puțin următoarele: identitatea ta, numărul și data comenzii, produsul, prețul plătit. Profesionistul trebuie să îți ramburseze întreaga sumă plătită, inclusiv taxele de livrare, dacă acestea au fost incluse în prețul final, în termen de 14 zile calendaristice. Dacă ai folosit produsul mai mult decât pentru a vedea cum funcționează (de exemplu, ai făcut 2.000 de fotografii cu o cameră foto), atunci este posibil ca profesionistul să-ți rețină o parte din suma plătită pentru diminuarea valorii produsului. Trebuie menționat că sunt și contracte din care nu te poți retrage. “(...) Fotografiază produsul înainte de ambalare și expediere sau filmează întreg procesul de ambalare pentru a confirma integritatea produsului la momentul expedierii. Dacă trimiți produsul pe cont propriu înapoi la comerciant și acesta are o valoare mai mare, solicită transportatorului informații despre posibilitatea de a încheia o asigurare suplimentară”, este declarația directorului ECC România, Irina Chirițoiu.

De reținut!

Există și contracte din care nu te poți retrage: funizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid; furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de tine; furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente; furnizarea de ziare, periodice și reviste, cu excepția contractelor de abonament; furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de tine sau personalizate în mod clar; furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare; contractele încheiate în cadrul unei licitaţii; prestarea de servicii de transport, cazare, agrement, închiriere demașini sau catering.



12