Prima navetă cargo europeană automatizată complet, care s-a conectat la Staţia Spaţială Internaţională pe data de 3 aprilie, a intrat în atmosfera Pămîntului, luni, după care s-a dezintegrat deasupra Oceanului Pacific. Finalul operaţiunilor a fost marcat cu aplauze la Centrul Naţional de Studii Spaţiale (CNES) din Toulouse, în sud-vestul Franţei, unde s-au reunit responsabili ai misiunii şi jurnalişti. Tehnicienii implicaţi în misiune au sărbătorit succesul, trei dintre aceştia afişînd pancarte cu textul “Bye, bye, Jules”.
ATV-ul Jules Verne a început să se dezintegreze cînd a ajuns la o altitudine de 80 de kilometri. Dezintegrarea a avut loc în cascade, pînă cînd ATV-ul a coborît în Oceanul Pacific. Aproximativ 200 de fragmente din ATV, cu dimensiuni pornind de la un centimetru la 200 de kilograme, au ajuns în Oceanul Pacific, la aproximativ 2.500 de kilometri la est de Noua Zeelandă, la 6.000 de kilometri la vest de Chile şi la 2.500 de kilometri la sud de Tahiti. La desprinderea de Staţia Spaţială, pe 9 septembrie, ATV-ul era încărcat cu 900 kilograme de deşeuri solide şi 264 de kilograme de ape uzate. La intrarea în atmosferă, Jules Verne cîntărea încă aproximativ 13 tone.
Naveta cargo europeană automatizată complet, capabilă să transporte nouă tone de provizii, materiale, apă şi combustibili, a fost lansată pe 9 martie, cu ajutorul unei rachete Ariane 5, de la baza din Kourou, Guyana Franceză. Pînă recent, pentru aprovizionarea Staţiei Spaţiale Internaţionale se utilizau doar navete cargo ruseşti Progress, cu dimensiuni de trei ori mai mici decît a ATV-ului european şi navete spaţiale americane. ATV-ul, care mai are funcţia de a corecta orbita Staţiei Spaţiale Internaţionale, ce coboară din cauza atmosferei reziduale din spaţiu, la o înălţime de 350 de kilometri deasupra Pămîntului, a fost primul dintr-o serie de cinci care urmează să fie utilizate pe Staţia Spaţială.
Vehiculul a fost construit de Astrium, o filială a grupului european EADS. Partea mecanică a sistemului de conectare la Staţia Spaţială Internaţională a ATV-ului a fost realizată de ruşi, cu ajutorul tehnologiei utilizate de 30 de ani pentru navetele cargo Progress, în schimb, sistemul electronic a fost conceput de companii europene partenere programelor ATV. Construcţia ATV-ului Jules Verne a costat 1,3 miliarde de euro. Următoarele ATV-uri (Automated Transfer Vehicle) vor fi indispensabile pentru funcţionarea Staţiei Spaţiale Internaţionale după 2010, cînd NASA va retrage din circulaţie cele trei navete spaţiale ale sale.