Designerul brazilian Alexandre Herchcovitch a anunţat că a creat prima pereche de jeanşi anticelulită din lume, care folosesc căldura corporală pentru a combate neplăcutul efect al cojii de portocală ce apare la nivelul pielii. Noul model de jeanşi, denumit ”beauty denim”, captează căldura corporală şi o transformă în raze infraroşii, redirecţionate apoi către piele, pentru a stimula acele zone ale corpului care sunt cele mai expuse la riscul de apariţie a celulitei. Designerul brazilian susţine că descoperirea sa contribuie la intensificarea microcirculaţiei sangvine de la nivelul capilarelor şi stimulează metabolismul celular, prevenind astfel apariţia celulitei.
Alexandre Herchcovitch şi-a prezentat noua creaţie la un show de modă la Rio de Janeiro. Designerul a dezvăluit totodată că a avut nevoie de cinci ani de cercetări intense până când produsul final şi-a dovedit eficienţa. Experţii în domeniul medical şi-au exprimat însă scepticismul, spunând că nu există un leac miraculos împotriva celulitei, care poate fi cauzată de o dietă nesănătoasă, o circulaţie sangvină deficitară şi un metabolism lent.
Celulita afectează aproximativ 90% dintre femeile în vârstă de peste 30 de ani din Marea Britanie. Pentru a o combate, doamnele şi domnişoarele din această ţară folosesc numeroase sortimente de creme, loţiuni şi apelează uneori chiar şi la intervenţii chirurgicale. Jeanşii creaţi de Alexandre Herchcovitch au la bază o fibră specială, confecţionată manual în Brazilia, denumită Emana, utilizată deja la fabricarea unor articole vestimentare sportive şi a unor colecţii de lenjerie intimă. Ţesăturile Emana absorb undele electromagnetice emise de corpul man, denumite spectru infraroşu îndepărtat. Atunci când aceste raze invizibile intră din nou în contact cu pielea, ele asigură stimularea ţesutului epitelial, prevenind astfel formarea celulitei. Designerul brazilian nu a anunţat deocamdată data la care jeanşii anticelulită vor fi lansaţi în magazine şi nici preţul cu care acest articol vestimentar va fi comercializat.
Alexandre Herchcovitch nu este însă primul designer care încearcă să impună pe piaţă jeanşii împotriva celulitei. În 2004, brandul italian Miss Sixty a lansat o colecţie de jeanşi, pantaloni şi fuste despre care a afirmat că au capacitatea de a îndepărta, treptat, celulita. Acele produse vestimentare conţineau un ser anticelulitic, denumit Skintex, fabricat din retinol. Retinolul este un derivat al vitaminei A, care este folosit în numeroase produse de înfrumuseţare, pentru a stimula sinteza colagenului. Reprezentanţii companiei Miss Sixty spuneau că, atunci când persoana care purta acei jeanşi se mişca, frecarea apărută între ţesătură şi piele declanşa spargerea capsulelor cu Skintex. Acestea eliberau o cremă care era apoi absorbită de piele. Experţii în medicină au criticat acea linie vestimentară, spunând că este ”un truc de marketing”, iar casa italiană a renunţat la colecţie după un an.