Vânzările auto în China au urcat semnificativ luna trecută, a anunţat Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), pe fondul redresării înmatriculărilor de maşini japoneze, după declinul din ultimele luni cauzat de disputa teritorială dintre cele mai mari economii ale Asiei. Livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au crescut în septembrie cu 21%, ajungând la 1,59 milioane de unităţi pe cea mai mare piaţă auto din lume. Analiştii se aşteptau ca luna trecută să fie vândute în China 1,5 milioane de unităţi.
Decizia Guvernului nipon, din septembrie 2012, de a naţionaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi şi Diaoyu de chinezi, a declanşat numeroase manifestaţii antijaponeze, unele violente, în mai multe oraşe chineze. Astfel, producătorii auto niponi Toyota şi Honda au raportat primele scăderi ale vânzărilor anuale în China. Vânzările totale de vehicule, inclusiv camioane şi autobuze, au crescut luna trecută cu 20%, la 1,94 milioane de unităţi. În primele nouă luni din acest an, au fost livrate 15,9 milioane de vehicule pe piaţa chineză. În septembrie, vânzările Honda au înregistrat cel mai semnificativ avans din ultimele 21 de luni, livrările Toyota şi Nissan înregistrând un avans de 62% şi, respectiv, 83%. Vânzările General Motors au crescut luna trecută cu 14% iar Ford a raportat o expansiune de 61%. CAAM estimează că, în 2013, vânzările totale de vehicule în China vor depăşi pentru prima dată 20 de milioane de unităţi, datorită urbanizării şi majorării veniturilor. Deşi ritmul de creştere a vânzărilor a încetinit în ultimii ani, firma de cercetare de piaţă J.D. Power estimează că, în 2018, consumatorii chinezi ar urma să cumpere până la 35 de milioane de autoturisme pe an.