Au început testele de rezistenţă la noul Pod rutier peste Canalului Dunăre – Marea Neagră

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Au început testele de rezistenţă la noul Pod rutier peste Canalului Dunăre – Marea Neagră

Social 11 Noiembrie 2014 / 14:50 173 accesări

Astăzi s-a dat startul testelor de rezistenţă la noul Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră, construit din finanțarae europeană și de la bugetul de stat, se arată într-un comunicat. Testele de rezistenţă reprezintă operaţiunile de încercare a suprastructurii podului, cu acţiuni de probă statice şi dinamice. Scopul acestor încercări este acela de a obţine informaţii asupra comportării suprastructurii podului la acţiunile avute în vedere la proiectarea podului, pentru aprecierea stării de viabilitate, care se analizează sub următoarele aspecte: rezistenţa şi stabilitatea structurii, comportarea elastică, echilibrarea eforturilor în perechile de hobane ş.a.m.d.. Încercarea podului se efectuează pe baza unui proiect care a fost elaborat de o firmă de specialitate la comanda antreprenorului, care prevede ca pe pod să circule, cu o viteză maximă de 5 Km/h, convoaie de autovehicule similare cu cele luate în calcul la proiectarea podului. Convoaiele de autovehicule vor intra pe structura podului, vor opri în poziţiile prevăzute în schemele de încărcare, după care vor continua să se deplaseze tot cu viteza maximă de 5 Km/h pentru a ieşi de pe structura podului. Încercarea cu privire la încărcarea structurii podului, se va face progresiv, până la eficienţa maximă propusă. După fiecare etapă de încercare a podului, rezultatele măsurătorilor vor fi analizate şi interpretate de echipa de specialişti desemnată, aceştia vor prezenta concluziile şi vor propune măsurile corective. Intrarea în exploatare a podului, respectiv punerea acestuia în circulaţie va fi permisă numai după efectuarea acestor etape de încercări după obţinerea avizului proiectantului şi al comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Taguri articol


12