Auchan cumpără Real, oaia neagră a grupului Metro

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Mişcări importante în retail Tranzacţie de 1,1 miliarde euro

Auchan cumpără Real, oaia neagră a grupului Metro

Economie 01 Decembrie 2012 / 00:00 869 accesări

ERA INEVITABIL Grupul Auchan a cumpărat de la Metro Group hypermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est (ECE), între care şi cele din România, pentru 1,1 miliarde euro. Alte ţări vizate de tranzacţie sunt Polonia, Ucraina şi Rusia. În România, operaţiunea mai necesită aprobarea Consiliului Concurenţei şi va fi finalizată cel mai probabil în 2013, a anunţat vineri Auchan. În cele patru ţări, Real a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde euro şi a ajuns la circa 20.000 angajaţi. La rândul său, Auchan deţine 98 hypermarketuri şi are peste 65.000 colaboratori. În România, grupul Auchan deţine 10 hypermarketuri, cu 3.300 de magazine; Real are 24 magazine în piaţa locală. Tranzacţia era aşteptată de câteva luni bune de piaţa de retail, deşi nimeni nu a făcut comentarii, întrucât majoritatea retailerilor e listată la bursă. Totuşi, toată lumea ştia că Real ajunsese o adevărată piatră de moară la gâtul Metro. „Prin preluarea Real, ne echilibrăm prezenţa în ECE, în raport cu celelalte două zone prioritare de dezvoltare, respectiv Europa Occidentală şi Asia”, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al Auchan, Vianney Mulliez. „Auchan oferă bune perspective de dezvoltare colaboratorilor şi activităţilor Real Eastern Europe”, a spus şi şeful Metro, Olaf Koch.

PIATRĂ DE MOARĂ Real Hypermarket România s-a lansat oficial în martie 2006, dar, spre deosebire de Metro Cash & Carry, care a reuşit să se impună datorită focusului pe firme, Real a raportat numai pierderi. În 2006, afacerile Real s-au ridicat la 347 milioane lei, iar pierderea netă a fost de 50 milioane lei. Anul trecut, afacerile au fost de peste trei miliarde lei, iar pierderile s-au adâncit la peste 120,76 milioane lei. Evident, un rol important în declinul Real (pe lângă concurenţă) l-au avut şi scăderea consumului şi creşterea şomajului, pe fondul crizei. Odată cu finalizarea tranzacţiei Auchan - Real, elanul retailerilor interesaţi să se extindă în România va fi temperat considerabil, apreciază analiştii companiei de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis (CBRE). Mai puţin de 10% din 100 de retaileri chestionaţi recent de CBRE au declarat că se gândesc să intre pe piaţa românească. „Alte pieţe din ECE care atrag interesul a mai puţin de 10% dintre retaileri sunt Croaţia, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria şi Serbia. În aceeaşi categorie găsim însă şi pieţe importante precum Danemarca, Portugalia, Norvegia, Finlanda şi Irlanda”, spun cei de la CBRE. Cea mai importantă ţintă pentru retaileri, în 2012, este Germania - 50% dintre companiile participante la sondaj vor să intre în cea mai puternică economie a Europei.



12