Audituri pentru prevenirea accidentelor rutiere

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Institut la Ministerul Transporturilor

Audituri pentru prevenirea accidentelor rutiere

Justiție 16 Ianuarie 2010 / 00:00 377 accesări

Ministerul Transporturilor şi Infrastrcuturii (MTI) vrea să înfiinţeze Institutul de Siguranţă Rutieră (ISR), care va realiza audituri de siguranţă rutieră, elaborate de auditori specializaţi, pentru a preveni şi reduce pierderile umane, materiale şi financiare cauzate de accidentele rutiere. Institutul pentru Siguranţă Rutieră se va afla în subordinea Autorităţii Rutiere Române (ARR) din cadrul MTI, va fi finanţat integral din venituri proprii, cu excepţia primului an de funcţionare, când fondurile vor fi asigurate de ARR. \"Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere va fi parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructură rutieră. Raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere trebuie să indice considerentele în materie de siguranţă rutieră care contribuie la alegerea soluţiei propuse şi să furnizeze toate informaţiile relevante necesare realizării unei analize costuri-beneficii a diverselor opţiuni evaluate\", se arată într-un proiect de ordonanţă, elaborat de MTI. Ordonanţa se va aplica de la 19 decembrie pentru proiectele noi de infrastructură ale reţelei rutiere transeuropene, mai puţin a tunelurilor, de la 1 ianuarie 2014 pentru drumurile naţionale, de la 1 ianuarie 2016 pentru drumurile judeţene şi comunale amenajate şi de la 1 ianuarie 2018 pentru străzile urbane amenajate. Pentru a fi auditor de siguranţă rutieră, persoanele interesate trebuie să aibă studii superioare de lungă durată în construcţia şi proiectarea drumurilor, construcţii, ingineria transporturilor rutiere sau autovehicule rutiere, o experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul respectiv, permis de conducere la categoria B de minim trei ani şi să absolve cursurile de specialitate organizate de ISR. Auditorii de siguranţă rutieră vor fi obligaţi să participe anual la cursurile de instruire periodică şi o dată la trei ani la cursurile de perfecţionare profesională organizate de ISR. Totodată, va fi înfiinţată Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, compusă din nouă membri, a cărei componenţă şi regulament de organizare şi funcţionare se va aproba prin ordin al ministrului transporturilor şi infrstructurii în termen de 90 de zile de la data publicării ordonanţei. Inspecţia de siguranţă se va realiza obligatoriu pentru fiecare drum public o dată la doi ani, alternativ în perioadele iarnă şi vară. \"Începând cu 1 ianuarie 2011, în cazul unui accident de circulaţie soldat cu persoane decedate sau răniţi grav, înregistrat pe un drum public, administratorul drumului va solicita imediat, obligatoriu, executarea unei inspecţii de siguranţă suplimentară care să identifice elementele care au favorizat producerea accidentului respectiv şi să facă recomandările necesare\", se mai arată în proiectul de act normativ. Tarifele practicate de ISR pentru efectuarea evaluării de impact, a auditului de siguranţă rutieră şi a inspecţiei de siguranţă se vor aproba prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, iar sumele încasate vor constitui venituri la bugetul institutului şi se vor utiliza pentru plata onorariilor auditorilor, precum şi pentru finanţarea activităţilor proprii ale ISR stabilite prin actele normative. Ordonanţa transpune în legislaţia românească o directivă europeană din domeniu, emisă în 2008, privind gestionarea siguranţei infrastructurii rutiere.



12