Doi bărbaţi consideraţi autorii unei tragedii rutiere petrecute în urmă cu cinci ani, condamnaţi de Judecătoria Medgidia la pedepse cu executare, nu vor merge la puşcărie. Contrar aşteptărilor, şoferul vinovat de producerea carnagiului rutier, Marian Crăciun, de 40 de ani, şi patronul său, Neluş Bucur, administratorul SC Adynelius SRL Medgidia, au reuşit să-i convingă pe magistraţii Curţii de Apel Constanţa că nu merită să stea după gratii. Argumentele lor au „ţinut”, pentru că, ieri, judecătorii au anulat pedepsele cu executare şi i-au condamnat pe Crăciun şi Bucur la câte doi ani cu suspendare, pentru ucidere din culpă. Nu a contat faptul că patru persoane nevinovate şi-au pierdut viaţa din cauza neglijenţei şoferului şi a nepăsării patronului acestuia, care a permis ca tirul să iasă pe şosele deşi ştia că are defecţiuni tehnice... Ca o compensaţie pentru drama trăită, instanţa le-a acordat rudelor victimelor 900.000 de lei şi 160.000 de euro daune morale, însă cei care se fac vinovaţi de moartea celor patru persoane nu vor plăti în niciun fel pentru fapta comisă. Şi asta pentru că banii vor fi scoşi din buzunar de societatea de asigurări.
MASTODONTUL UCIGAŞ Potrivit anchetatorilor, tragedia a avut loc pe 24 aprilie 2009, la kilometrul 7 al Drumului Naţional 22 C (Constanţa - Cernavodă). Oamenii legii au stabilit că Marian Crăciun se afla la volanul unui autotren încărcat cu nisip şi se deplasa dinspre Cernavodă către Medgidia. La un moment dat, pneul din stânga faţă a explodat, iar şoferul a pierdut controlul direcţiei. În secundele următoare, tirul a pătruns pe contrasens, a acroşat un Logan, înmatriculat CT 12 HRM, iar apoi s-a răsturnat peste un microbuz ce transporta călători pe ruta Constanţa - Bucureşti şi care rula în spatele Loganului. În urma impactului, şoferul microbuzului şi trei pasageri au murit pe loc, striviţi sub greutatea mastodontului care s-a prăbuşit peste ei, rămânând cu roţile în sus. La locul tragediei au sosit, în scurt timp, trei echipaje SMURD, un echipaj de descarcerare al Detaşamentului Cernavodă şi o autospecială a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Autotrenul a fost ridicat de pe microbuz cu ajutorul a două macarale. Autorităţile au constatat că anvelopa care a explodat era foarte uzată şi ar fi trebuit înlocuită înainte ca tirul să plece la drum.