Autoritatea Navală Română are o nouă structură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
S-au defiinţat căpităniile zonale

Autoritatea Navală Română are o nouă structură

Justiție 21 Septembrie 2012 / 00:00 945 accesări

Printr-un Ordin al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, emis pe 19 septembrie, Autoritatea Navală Română (ANR) şi-a reorganizat activitatea pe noi baze funcţionale, având ca prioritate asigurarea îndeplinirii obiectivelor sale strategice stabilite, dezvoltarea standardelor de siguranţă a navigaţiei în porturile româneşti şi în apele navigabile teritoriale, întărirea disciplinei economico - financiare şi optimizarea costurilor. Structura organelor sale teritoriale operative a fost, de asemenea, reorganizată prin desfiinţarea fostelor căpitănii zonale şi înfiinţarea a trei departamente de căpitănii (maritim, maritim - fluvial şi fluvial). Potrivit unui comunicat al ANR, s-a avut în vedere reducerea birocraţiei, controlul eficient al activităţii din zonele de jurisdicţie aferente, eficientizarea managementului intern şi a proceselor decizionale, monitorizarea în timp real a traficului de nave, siguranţa navigaţiei şi prevenirea poluării prin exploatarea şi gestionarea cu maximă eficienţă a sistemelor de management al traficului de nave şi de monitorizare implementate în ultimii ani în cadrul ANR. Astfel, Departamentul Căpitănii Maritime include acum căpităniile de port Mangalia, Midia şi Constanţa, precum şi căpităniile de port de la Cernavodă la Constanţa. Departamentul Căpitănii Dunărea Maritimă include căpităniile de la Sulina până la Brăila, iar Departamentul Căpitănii Dunărea Fluvială include căpităniile de port de la Brăila până la Orşova. Prin reorganizarea activităţii pe toate componentele sale (direcţii, servicii şi departamente) se urmăreşte eficientizarea activităţii astfel încât să se asigure furnizarea unor servicii de calitate în domeniul navigaţiei civile, creşterea exigenţei şi a gradului de profesionalism în activitatea curentă şi asigurarea unui management intern mai funcţional şi mai flexibil. Principalele modificări aduse în structura ANR constă în reorganizarea structurii pe două direcţii principale: Direcţia Siguranţa Navigaţiei, având în vedere atribuţia de bază a instituţiei, şi Direcţia Tehnică, ce reuneşte componentele tehnice ale activităţii ANR, privind inspecţiile tehnice şi certificarea tehnică a navelor, în strânsă corelare cu activităţile legate de sistemul informatic şi de comunicaţii al instituţiei. Optimizarea activităţilor desfăşurate de Serviciului Informatică a avut în vedere perspectiva finalizării în viitorul apropiat a două proiecte importante derulate din fonduri europene, Proiectul RORIS şi Proiectul privind Monitorizarea şi eficientizarea fluxurilor de lucru şi de documente în cadrul ANR.



12