Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Laszlo Borbely, a mers cu bicicleta cîteva sute de metri, sîmbătă, la Cluj-Napoca, pentru a arăta că susţine importanţa acestui mijloc de transport, ca alternativă la circulaţia cu maşina. “Îmi place să merg pe bicicletă. Cînd au fost inundaţiile din \'70, apa a luat bicicleta mea rusească, care era o bicicletă extraordinar de rezistentă, dar, din păcate, nu era rezistentă la inundaţii. Am bicicletă acasă şi nu fac această deplasare din complezenţă. Mesajul meu este că în oraşele mari trebuie să avem piste pentru biciclişti”, a declarat Borbely, care a mărturisit că a învăţat să meargă cu bicicleta de la vîrsta de şase ani. Ministrul a amintit despre importanţa Hotărîrii de Guvern, pregătită împreună cu ministrul Mediului, Attila Korodi, care prevede că fiecare oraş mare sau mediu trebuie să modifice, pînă la finele lui 2008, planurile urbanistice pentru a include piste moderne pentru biciclişti, iar din 2009, nu pot face investiţii majore fără să aibă în vedere şi aceste proiecte. Laszlo Borbely a mai afirmat, sîmbătă, că pistele de biciclişti construite deja de primării trebuie modificate dacă nu corespund normelor. “Unele vor trebui să fie refăcute, pentru că sînt criterii europene. De aceea, am făcut acest proiect de Hotărîre de Guvern, pentru că sînt standarde care trebuie să fie respectate şi atunci fiecare va şti exact ce trebuie să facă, ce fel de piste pentru biciclişti trebuie, pentru că acel biciclist trebuie să aibă posibilitate să meargă fără să se oprească”, a mai precizat ministrul. El a spus că se pot construi piste de biciclişti pe malul rîului, pe lîngă arterele principale de circulaţie, dar nu pe trotuar, cum sînt în Bucureşti. “Pe lîngă trotuar trebuie făcute (n.red. - pistele pentru biciclişti). Trebuie să existe o parte a trotuarului unde pietonii să ştie că nu au voie să meargă, dar pentru acest lucru, trebuie să fie un trotuar mai lat şi să fie pistă separată unde să meargă numai bicicliştii”, a mai afirmat ministrul.