Autorizaţia de construire şi anexele documentului vor avea un caracter public şi puse la dispoziţia publicului spre informare, pe pagina proprie de web a autorităţii locale emitente sau prin afişare la sediul instituţiei, în baza unei ordonanţe de urgenţă aprobate, joi, de Guvern. Actul normativ înlocuieşte sintagma “proiect“ cu cea de “documentaţie tehnică“ şi redefineşte termenul “autorizaţie“. Astfel, autorizaţia de construire constituie actul final de autoritate al administraţiei publice locale pe baza căruia este permisă executarea lucrărilor de construcţii. Autorizaţia este eliberată după emiterea certificatului de urbanism, evaluarea iniţială a investiţiei, notificarea de către solicitant a autorităţii locale cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, elaborarea documentaţiei tehnice. Ordonanţa mai prevede că măsurile specifice pentru protecţia mediului stabilite prin actul administrativ al autorităţii competente în domeniu vor fi avute în vedere la elaborarea documentaţiei tehnice şi nu pot fi modificate prin procedura de autorizare ori prin autorizaţia de construire. În situaţia în care o investiţie urmează să fie realizată etapizat sau să fie amplasată pe terenuri aflate în raza teritorială a mai multor unităţi administrativ-teritoriale învecinate, efectele asupra mediului sînt evaluate pentru întreaga investiţie.