Autospeciale noi pentru penitenciare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Autospeciale noi pentru penitenciare

Justiție 29 Decembrie 2010 / 00:00 492 accesări

Administraţia Naţională a Penitenciarelor (ANP) va putea încheia contracte privind achiziţia, prin finanţare de tip leasing financiar, a 85 de autospeciale pentru transportul deţinuţilor. Valoarea estimată a achiziţiei se ridică la suma totală de 25 de milioane de lei. Potrivit unui proiect al Ministerului Justiţiei, ANP va fi autorizată să atribuie contracte multianuale de furnizare pe bază de leasing financiar, cu opţiune de cumpărare, a 85 de autospeciale necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii de transport al persoanelor private de libertate. Valoarea estimată a achiziţiei este de 25.453.000 de lei, la care se adaugă dobânzile, comisioanele, taxele şi cheltuielile aferente. Contractele multianuale de furnizare se finanţează pe maxim trei ani. Categoriile de autovehicule care vor fi achiziţionate se vor stabili prin decizie a directorului general al ANP şi vor fi incluse în programele anuale de achiziţii publice, se arată în proiect. Plata avansului, a ratelor de leasing, a valorii reziduale, a comisioanelor, a taxelor, precum şi a celorlalte cheltuieli aferente contractelor se asigură prin bugetul ANP, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie. În acest sens, vor fi făcute modificările necesare în structura bugetului pe 2011 al instituţiei. În prezent, deţinuţii sunt transportaţi la instanţele de judecată sau la parchete cu 268 autovehicule operative, din totalul celor 272 mijloace de transport aflate în evidenţă. Diferenţa de patru autovehicule o reprezintă cele retrase din exploatare, în scopul scoaterii din funcţiune şi casării. Din totalul autovehiculelor aflate în exploatare, 159 mijloace de transport au fost achiziţionate în perioada 1979 – 2003 şi sunt carosate pe autoşasiuri din producţia internă a Rocar SA şi Roman SA, produse care, în prezent, sunt atipice, iar lipsa pieselor de schimb şi subansamblurilor necesare înlocuirii celor uzate, face imposibilă executarea unor eventuale lucrări de reparaţii curente sau capitale, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.



12