Autostradă cu rol de centură a Mării Negre?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiect ambiţios

Autostradă cu rol de centură a Mării Negre?

Administrație 28 Noiembrie 2013 / 00:00 1143 accesări

ACORD Coincidenţă sau nu, la o zi după ce China a arătat că ar vrea să folosească Portul Constanţa ca rută pentru comerţul cu Europa, vin veşti bune şi dinspre Vest, de unde austriecii şi-au manifestat interesul de a avea deschidere la Marea Neagră tot prin intermediul Portului Constanţa, pentru a dezvolta sectorul de transport. În această idee, reprezentanţii Consiliului Judeţean, ai Primăriei Constanţa şi Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) au semnat, ieri, un memorandum privind cooperarea în oraşele şi porturile din vestul Mării Negre şi Comunitatea de Lucru a Statelor Dunărene, entitate creată de Austria în 1990. Ceremonia de semnare a memorandumului s-a desfăşurat la sediul Prefecturii, în prezenţa reprezentanţilor Comunităţii de Lucru a Statelor Dunărene, Peter de Martin (secretarul general al organizaţiei) şi Otto Schwetz (preşedinte al Grupului de lucru pentru transport şi căi navale din cadrul Comunităţii de Lucru a Statelor Dunărene), a vicepreşedintelui CJC Cristi Darie, viceprimarului municipiului Constanţa Decebal Făgădău şi a reprezentantului CNAPMC George Vişan. În afară de Constanţa, memorandumul va fi semnat de autorităţile locale din Galaţi, Varna, Burgas şi regiunea Odessa.

AUTOSTRADĂ În viziunea semnatarilor înţelegerii, această colaborare reprezintă cheia dezvoltării economice în regiunea Dunării, modelul înţelegerii fiind inspirat de Asociaţia Portuară a Adriaticii de Nord. „Dorim să întărim cooperarea în vederea facilitării transportului şi comerţului atât pe Dunăre, cât şi în bazinul Mării Negre, pentru dezvoltarea economică a regiunilor”, a spus Peter de Martin. În plus, viceprimarul Constanţei Decebal Făgădău a spus că, prin intermediul memorandumului, statele semnatare vor putea accesa mult mai uşor fondurile europene alocate în cadrul strategiei europene a Dunării. „În contextul regionalizării României, cred că această cooperare este mai mult decât binevenită”, a spus Făgădău, care a adăugat că memorandumul abordează proiecte pe termen lung. „Unul dintre punctele forte ale acestei cooperări îl constituie posibilitatea construirii unei autostrăzi de centură a Mării Negre, dar şi a unor autostrăzi maritime. Sunt convins că efectul tuturor proiectelor se va regăsi în stilul de viaţă al constănţenilor”, a spus Făgădău. La rândul său, vicepreşedintele CJC Cristi Darie a spus că, în baza acestui memorandum, va fi realizat, împreună cu austriecii, un studiu de prefezabilitate, pentru a vedea ce proiecte se pot aplica în această zonă. „Importanţa acestui acord este deosebit de mare, deoarece va duce la dezvoltarea mediului de afaceri din vestul Mării Negre şi a porturilor dunărene. Încheierea acordului vine ca o recunoaştere a importanţei Regiunii Mării Negre de Vest pentru rutele de transport euro-asiatice, având în vedere posibilităţile oferite de Strategia UE pentru regiunea Dunării, cu scopul facilitării comerţului internaţional”, a spus Darie.



12