În România se pare că legenda meșterului Manole se aplică și în cazul autostrăzilor recent date în folosință. Compania Națională de Autostrăzi este nevoită să dărâme o bucată de 22 km din autostrada Sibiu - Orăștie, care face parte din coridorul 4 paneuropean. Un raport al CNADNR, obținut de cotidianul "România Liberă", prezintă concluzia specialiștilor Direcției Calitate, care în urma unui control au descoperit apă la doar 8 metri sub asfalt. Același raport prezintă grave deficiențe de execuție a fundației prin nefolosirea materialelor prevăzute în proiect, dar și abateri grave în respectarea proiectului. Ca să se scuze pentru această gravă deficiență, oficialii CNADNR au precizat că lucrările la autostradă nu au fost recepționate tocmai din cauza suspiciunilor ridicate de fisurile care au apărut la km 60 și că demolarea și reconstrucția sectorului de drum vor fi făcute pe cheltuiala antreprenorului. Atât specialiștii antreprenorului, cât și cei ai CNADNR au concluzionat că fisurile nu au apărut din cauza unor alunecări de teren, ci ca urmare a unei tasări structurale pricinuite de execuţia necorespunzătoare a lucrărilor la corpul autostrăzii. Potrivit reprezentanților companiei de autostrăzi, se va închide tronsonul de drum cuprins între Sălişte și Cunţa, șoferii fiind nevoiți să folosească DN1 timp de o lună și jumătate. Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu - Orăştie a fost inaugurat în noiembrie 2014 de ministrul de atunci al Transporturilor, Ioan Rus, în zonă venind și premierul Victor Ponta.
Citește și: