Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, însoţit de ministrul secretar de stat Septimiu Buzaşu, a efectuat, ieri, un control fulger la Autostrada Soarelui - porţiunile Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa. Promisiunile Guvernului pedelist, potrivit căruia de la 30 iunie vom merge de la Bucureşti la Constanţa şi înapoi pe o autostradă mândră ca un soare, s-au dovedit a fi doar vise frumos colorate în nuanţe de portocaliu. După stadiul în care se prezintă lucrurile, Silaghi a afirmat că abia pe 20 iulie autostrada va putea fi declarată „circulabilă” de la un cap la altul, dar cu mici inconveniente. „În 20 iulie, pe sectorul Medgidia - Cernavodă se dă drumul în regim de drum naţional, cu indicatoare aferente şi cu restricţie de circulaţie - 80 kilometri la oră, tocmai pentru a facilita accesul turiştilor la mare. Se va circula pe o bandă de fiecare sens, pe binderi (pe stratul de legătură între fundaţia drumului şi stratul de uzură), adică mai trebuie turnat al treilea strat de astfalt. De la Medgidia la Constanţa, inclusiv centura Constanţa, vom avea, tot de la 20 iulie, regim de autostradă (130 kilometri pe oră viteza de rulare - n.r.), cu toate semnalizările, cu tot ce înseamnă elemente de siguranţa circulaţiei în regim de autostradă. Nu avem în schimb spaţiile cu servicii, dar considerăm că este foarte util să asigurăm accesul turiştilor la mare. Aţi văzut ce se întâmplă în fiecare sfârşit de săptămână şi nu numai”, a declarat ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi. El a mai precizat că este mulţumit de modul în care lucrează constructorul, mai ales că Ministerul îi datorează 270 milioane lei, adică aproape jumătate din valoarea tronsonului Cernavodă-Medgidia.
CINCI ZILE DE COŞMAR... Autostrada Soarelui va „străluci” în întregime abia în prima lună a anului viitor, când totul va fi pus la punct. Totuşi, constructorul promite că va termina cu o lună mai devreme, adică în decembrie 2012. Până atunci, se va turna şi stratul de uzură pe tronsonul Medgidia-Cernavodă şi se va putea face recepţia finală a lucrărilor. O veste rea pentru turiştii care vor să ajungă la mare pe autostradă este că, timp de cinci zile (cel mai probabil din 14 iulie şi până pe 20 iulie), accesul pe autostradă în zona Medgidia va fi închis. „Nu se va mai circula de la Medgidia pe autostradă pentru că aveam acolo un sens giratoriu cu profil de provizorat. Trebuie adaptat şi transformat în unul cu profil de autostradă”, a declarat ministrul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzaşu. Potrivit lui, şi şoseaua de centură va fi deschisă traficului odată cu autostrada, adică pe 20 iulie, dacă cei de la Transgaz vor rezolva problema conductei de gaz ce le stă muncitorilor în cale. În zona localităţii Ovidiu există o conductă ce se intersectează cu şoseaua de centură şi trebuie neapărat relocată. Aşa că, timp de câteva zile (nu se ştie însă în ce perioadă), cât se vor desfăşura lucrările, localnicii din oraş vor avea şi ei de suferit: alimentarea cu gaze va fi întreruptă.
DUPĂ 40 DE ANI! Faimoasa Autostradă a Soarelui (A2), de la Bucureşti la Constanţa, a început să se contureze în urmă cu 40 de ani! De atunci şi până acum, se tot conturează... Construirea A2 a început pe vremea lui Nicolae Ceauşescu. Primul tronson, Feteşti - Cernavodă, a fost dat în folosinţă în 1987. După căderea comunismului, în 1989, construirea autostrăzii a continuat pentru o scurtă perioadă de timp dar, în cele din urmă, în 1993, a fost oprită din cauza lipsei resurselor financiare. Lucrările au fost reluate după 1998. Tronsonul Cernavodă-Medgidia (20,4 kilometri) a costat 498 milioane lei fără TVA, iar Medgidia-Constanţa (38,2 kilometri) a ajuns la 596 milioane lei, fără TVA.