Chiar dacă lucrările la viitoarele autostrăzi bat pasul pe loc, termenul de finalizare al proiectului Autostrăzii Soarelui fiind amânat cu un an, până pe 31 decembrie 2013, Guvernul a aprobat deja viitoarele taxe care vor fi percepute şoferilor. Executivul a aprobat memorandumul înaintat de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, prin care viitorul concesionar al viitoarei centuri de sud a Bucureştiului va fi şi cel care se va ocupa de operarea şi întreţinerea celor două autostrăzi construite cu bani de la buget, respectiv Bucureşti-Constanţa şi Bucureşti-Piteşti. Cu alte cuvinte, pentru infrastructura rutieră construită cu bani de la bugetul de stat, o anumită firmă privată, care va „câştiga” pe viitor licitaţia organizată de minister, va încasa de la şoferi o taxă de întreţinere. Teoretic, concesionarul autostrăzilor îşi poate recupera costurile de întreţinere a autostrăzii din două surse: de la bugetul de stat sau de la şoferi. Pentru că din comunicatul emis de Ministerul Transporturilor reiese clar că întreţinerea celor două autostrăzi afectează „spaţiul fiscal”, intenţia Guvernului este ca şoferii să plătească taxă pentru a merge pe cele două autostrăzi construite cu bani de la buget. „În toate ţările se plăteşte taxa de autostradă pentru mentenanţă, pentru întreţinerea ei, la fel se va plăti şi în România când vor fi finalizate autostrăzile”, spunea ministrul Anca Boagiu, pe 2 septembrie. Pentru şoferi, prevederile care vor intra în vigoare după construirea autostrăzilor înseamnă o taxă în plus pentru întreţinerea drumurilor, ei fiind nevoiţi să plătească şi în prezent rovinieta pentru a circula pe toate drumurile publice (inclusiv pe autostrăzi). Mai exact, banii încasaţi din vânzarea rovinietelor vor ajunge, în continuare, la bugetul de stat, în timp ce banii plătiţi pentru autostradă vor ajunge în bugetul firmei concesionare.