Autostrăzile ministrului Boagiu, aspirator de fonduri publice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Costuri mari, calitate proastă

Autostrăzile ministrului Boagiu, aspirator de fonduri publice

Justiție 10 Decembrie 2011 / 00:00 449 accesări

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu se dezmint nici în 2012, alocând fonduri exorbitante pentru mult prea puţini kilometri de autostrăzi finalizate. Pentru anul viitor, reprezentanţii instituţiei guvernamentale au anunţat că vor finaliza proiecte de infrastructură rutieră în valoare totală de 1,4 miliarde de euro, suma fiind suficientă pentru construcţia a 233 km de autostrăzi, dacă luăm în calcul un cost de 6 milioane de euro pentru un kilometru de autostradă. Din păcate, în România, din suma respectivă vor fi finalizaţi, după cum a declarat chiar ministrul Boagiu, doar 90 de kilometri de autostradă! Printre şoselele ce ar urma să fie finalizate în totalitate anul viitor se numără autostrăzile Cernavodă - Constanţa, Bucureşti - Ploieşti, Timişoara - Arad, centura Aradului sau centura Constanţei. Cu alte cuvinte, anul viitor vor fi gata investiţii care costă cu 30% mai puţin decât cheltuielile pe care ministerul şi le-a planificat, dacă luăm în calcul standardele de cost pentru construcţia de astfel de drumuri. Potrivit acestor standarde de cost, preţul minimal pentru un kilometru de autostradă variază între 3,86 şi 6,1 mil. euro, în funcţie de relieful pe care ar urma să fie construit (şes, deal, munte). O parte din tronsoanele care vor fi finalizate anul viitor trebuiau inaugurate încă din acest an, dar au fost amânate, fie din cauza rezilierilor de contracte, fie din alte motive care au condus la întârzieri la derularea efectivă a lucrărilor. În cazul autostrăzii Cernavodă – Constanţa, principalul motiv al întârzierii îl constituie rezilierea contractului cu firma franceză Colas, care a refuzat să mai lucreze cu autorităţile române, după ce acestea nu au reuşit să le pună la dispoziţie terenul pentru realizarea autostrăzii între Cernavodă - Medgidia.



12