Autostrăzile rămân la stadiul de... vorbe

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Autostrăzile rămân la stadiul de... vorbe

Justiție 13 Mai 2011 / 00:00 705 accesări

În România, infrastructura lipseşte cu desăvârşire. În 2009, din cei aproape 82.000 de kilometri de drumuri publice, doar 29,2% erau modernizaţi şi 231 reprezentau autostrăzi. Cât despre anul trecut, s-au inaugurat doar 11 kilometri de autostradă. Nu doar la noi construcţia unei autostrăzi pare că durează o veşnicie. În Bulgaria, spre exemplu, autostrada Tracia a început în 1964 şi a fost finalizată doar pe jumătate. Asta înseamnă că se lucrează la ea de nici mai mult, nici mai puţin de... 47 de ani. Din cei 443 de kilometri ai autostrăzii, până acum sunt terminaţi puţin peste 280 de kilometri. Vecinii noştri recuperează însă pe partea financiară: un kilometru de autostradă costă la ei doar 2,2 milioane de euro faţă de o medie de 10 milioane de euro pe kilometru cât costă în România! Bulgaria vrea să construiască, în următorii cinci ani, 288 de kilometri de autostradă, în condiţiile în care, la ora actuală, ţara vecină este pe ultimul loc din Europa în acest domeniu, potrivit datelor prezentate de ministrul bulgar al Dezvoltării, Rosen Plevneliev. Albanezii ne-au întrecut la infrastructura rutieră. În urmă cu doi ani, Albania inaugura o secţiune de 61 de kilometri din autostrada Albania-Kosovo. Costul proiectului a fost de „doar” 600 de milioane de euro şi a fost realizat în trei ani. În România, muncitorii părăsesc lucrările de construcţii. Pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, care trebuia să fie gata de un an, sunt prezenţi doar câţiva muncitori rătăciţi. În ceea ce priveşte segmentul Constanţa - Cernavodă din Autostrada Soarelui, în urmă cu aproximativ o lună, constructorii s-au retras ca urmare a incapacităţii guvernanţilor de a rezolva în totalitate problema exproprierilor şi a descărcării arheologice a terenului pe care trebuia să construiască. Mai mult, pe terenurile pe care Ministerul Transporturilor reuşise să le exproprieze, foştii proprietari s-au întors şi au demarat lucrări agricole de sezon, convinşi că nu vor fi deranjaţi nici în acest an. În ciuda acestor realităţi, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, susţine că România anului 2011 va fi un real şantier, făcând referire la construcţiile rutiere ce urmează să aibă loc. „Pot să vă promit că vom câştiga pariul acesta”, declara Anca Boagiu în luna martie.



12