La începutul anului, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, susţinea că România nu va mai avea probleme cu autostrăzile şi că nu vor mai fi lucrări amânate. Cu toate astea, lucrările la autostrăzile României continuă să aibă probleme. Cel mai recent caz este cel al constructorului tronsonului Moara Vlăsiei – Ploieşti, al autostrăzii Bucureşti – Ploieşti, care a anunţat că lucrările se amână cu patru luni. Potrivit contractului renegociat în această vară dintre firmele Spedition UMB, Pa&Co şi Euroconstruct Trading 98, care realizează cei aproape 40 de kilometri ai tronsonului respectiv şi Ministerul Transporturilor, constructorii ar trebui să plătească penalităţi de 0,05% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere. Prevederea nu afectează, însă, foarte mult veniturile firmelor, care încasează, în medie, patru milioane de euro pe lună, sumă de opt ori mai mare decât penalităţile pe care le-ar plăti dacă ar sta degeaba. În plus, este posibil ca penalizările să nu se mai aplice deloc. Dacă în august premierul Emil Boc „tuna şi fulgera”, avertizându-i pe constructori că le va „tăia capul” (inclusiv prin aplicarea de penalităţi) dacă nu vor respecta termenul, la sfârşitul săptămânii trecute, acelaşi premier a declarat că termenul de finalizare a tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti a fost amânat pentru aprilie anul viitor. În aceeaşi situaţie s-au aflat mai multe tronsoane ale Autostrăzii Soarelui, pentru care termenul de finalizare a fost amânat la nesfârşit. Ultima modificare a avut loc anul acesta, când guvernanţii au decis că autostrada va fi gata la finalul lui 2013, în loc de 2012.