Comerţul electronic se va dubla în acest an, în România, şi va ajunge la valoarea de 250 de milioane de euro, iar peste doi ani, cifra de afaceri a acestui sector va ajunge un miliard de euro, susţin reprezentanţii companiilor cu activitate online. În topul vînzărilor din comerţul electronic se află produsele IT&C. Ritmul de creştere este menţinut de extinderea accesului la Internet şi a ofertelor disponibile, precum şi de gradul sporit de securizare a plăţilor online. Anul trecut, conform estimărilor investitorilor din industria de profil, comerţul online a atins 125 milioane euro, circa 80% din produsele vîndute aparţinînd tot segmentului de IT&C. Internetul, ca instrument de shopping, se extinde din ce în ce mai mult şi spre alte categorii de bunuri, cum sînt electrocasnicele, îmbrăcămintea, cadourile, ceasurile, articolele pentru copii şi turism. Compania Romcard, care furnizează serviciile de tranzacţii cu carduri bancare, a anunţat în luna martie că piaţa de comerţ electronic cu plata online prin card va avansa în 2008 cu 50% faţă de anul trecut, totalizînd circa 675.000 de tranzacţii. La nivelul anului trecut, valoarea totală a tranzacţiilor realizate prin serviciile Internet banking a depăşit 138 milioane de euro, iar numărul tranzacţiilor realizate de cei peste 400.000 de utilizatori s-a majorat cu 25%, la circa 22,1 milioane de operaţiuni, a precizat secretarul de stat pentru Tehnologia Informaţiei din cadrul ministerului de resort, Alexandru Gherghina.