Valoarea comerţului electronic cu plata online prin card bancar în primele trei luni ale anului a fost de 18,58 milioane de euro, în creştere cu 59% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, potrivit datelor RomCard (procesatorul tranzacţiilor cu carduri în România). \"Chiar dacă datele se referă exclusiv la evoluţia plăţii online, ele ne arată că, în general, comerţul electronic nu este foarte afectat de condiţiile economice actuale, contrar aşteptărilor din piaţă. De asemenea, avînd în vedere volumele înregistrate la plata prin card şi conform propriilor calcule, estimăm că ponderea plăţilor online prin card a crescut la un procent de 20-22% din totalul metodelor de plată\", a declarat, într-un comunicat, directorul general al Gecad ePayment, Carmen Sebe. Numărul total de tranzacţii înregistrate în perioada menţionată a fost de aproape 256.000 operaţii. Prin platforma ePayment au fost derulate 220.000 de tranzacţii, cu o valoare totală de 17 milioane euro. \"Creşterea înregistrată de comerţul electronic într-o perioadă în care toţi jucătorii se aşteptau la scăderi demonstrează, încă o dată, potenţialul acestei industrii. Sper ca evoluţia de pînă acum să încurajeze companiile mari să abordeze internetul ca şi canal de vînzări adiţional şi să investească în comerţul electronic\", a adăugat directorul general al RomCard, Marin Mitroi. În primul trimestru al anului, aproape toate sectoarele comerţului electronic, cu excepţia segmentului IT (produse hardware), a vînzărilor de telefoane mobile şi a serviciilor de recrutare, au crescut. Turismul şi transporturile reprezintă segmentul care a înregistrat cea mai bună evoluţie, numărul tranzacţiilor fiind cu 111% mai mare faţă de primul trimestru al anului trecut. Cea mai spectaculoasă evoluţie în sectorul serviciilor a fost înregistrată de asigurările online, numărul poliţelor încheiate online fiind de peste cinci ori mai mare decît în primul trimestru al anului trecut. În ceea ce priveşte retailul online, singurul segment afectat a fost cel al produselor hardware IT, unde s-a înregistrat un număr de tranzacţii mai redus cu 22% decît în primul trimestru al anului trecut şi a fost depăşit, ca număr de comenzi, de vînzările de bilete la concerte şi spectacole. Alte produse cu o evoluţie foarte bună a numărului de comenzi achitate cu card bancar, la categoria retail online, au fost florile, cadourile, jucăriile, cărţile şi confecţiile. La nivelul întregului sector al retailului online, numărul tranzacţiilor online a fost cu 80% mai mare decît în primele trei luni ale anului trecut. Comerţul electronic cu plata online prin card bancar a crescut anul trecut cu 53% faţă de 2007, ajungînd la valoarea de 53,1 milioane de euro şi un număr de 652.000 tranzacţii.