Avem o economie dopată, nepregătită pentru criză

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Avertismentul Coface

Avem o economie dopată, nepregătită pentru criză

Economie 09 Mai 2018 / 18:18 650 accesări
Mediul de afaceri românesc se restrânge, din păcate, la vârf, iar piramida se ascute tot mai mult, potrivit Coface

Mediul de afaceri românesc se restrânge, din păcate, la vârf, iar piramida se ascute tot mai mult, potrivit Coface

România şi-a atins anumite limite cu creşterea economică de 7%, iar la un moment dat va fi o certitudine faptul că ne vom confrunta cu o recesiune economică pentru care, se pare, că nu suntem pregătiţi, a afirmat, miercuri, Eugen Anicescu, country manager al Coface România, citat de agerpres.ro - „Cum vă simţiţi cu o creştere PIB de 7% ? Este ca şi cum ne-am fi dopat, pentru că este o creştere peste potenţialul nostru. Ar trebui să plutim, dar eu nu simt astăzi asta, cred că nici dumneavoastră. Este mai important să reuşim să menţinem ratele creşterii rezonabile de-a lungul timpului decât să mergem în salturi, cu amplitudinea pe care am cunoscut-o şi în trecut. Eu cred în stabilitate, nu neapărat în a fi primul din lume. Fără să-mi doresc să stric petrecerea, m-aş uita şi la anumite voci care spun că, din perspectiva lungimii ciclului de creştere economică prin care am trecut, poate că ar fi bine să ne gândim şi dacă nu cumva am depăşit vârful. Este o certitudine că, la un moment dat, ne vom confrunta şi cu o recesiune“. Conform datelor prezentate de Coface România, companiile autohtone nu arată mai bine decât în 2007, iar pe baza bilanţurilor din 2016, acestea îşi încasează creanţele în 104 zile, faţă de 60 zile. De asemenea, în 2016 aveau un grad de capitalizare mai redus (de 28%), comparativ 2007 (35%). „Practic, în acest moment, per ansamblu, companiile româneşti au un capital circulant negativ. Multe dintre firme au slăbit. Dacă în 2007, cele mai mari companii din România realizau 35% din cifra de afaceri a economiei, în 2016, procentul a urcat la 50%. Din punctul meu de vedere, toxicitatea acestui fenomen este scăderea potenţialului celorlalte firme; mediul economic se restrânge către vârf, iar piramida se ascute foarte mult“, a conchis Anicescu.

Taguri articol


12