Avem olimpici puțini și din familii cu bani!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Surprinzător!

Avem olimpici puțini și din familii cu bani!

Social 21 Ianuarie 2018 / 16:16 976 accesări

Ideea care s-a răspândit de-a lungul timpului este că olimpicii români au rezultate extraordinare. Însă, statisticile arată că situația nu este atât de simplă. Mai mult, România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește proporția elevilor cu cele mai bune performanțe, mai exact cei capabili să rezolve cerințe complexe, conform unei analize realizate de Federația Coaliția pentru Educație, în bază datelor transmise de Comisia Europeană.

Experții subliniază faptul că numărul școlarilor care au luat punctaj mare la testările PISA, care de cele mai multe ori sunt ași olimpici, este strâns corelat de posibilitățile financiare ale părinților lor, cât și de talentul și muncă depusă din partea elevilor. Prin urmare, datele de la Comisia Europeană, citate de Coaliția pentru Educație, arată că performanță elevilor este legată de statutul socio-economic și mai puțin de ce poate să facă sistemul pentru ei. Cei din medii defavorizate au mai puține șanse să aibă rezultate bune, inclusiv să participe la olimpiade. „PISA 2015 a constatat că, mai mult de jumătate dintre tinerii cu vârstă de 15 ani din cuartila socio-economică inferioară (cei mai săraci) nu posedă nivelul minim de competențe în știință (56,1%), citit (57,5%) și matematică (59%). Performanța scăzută în rândul elevilor dezavantajați este de aproape trei ori mai mare decât în cuartila socio-economică superioară. Acest decalaj este unul dintre cele mai ridicate din UE (36,9 puncte procentuale la știință, comparativ cu 26,2 puncte procentuale în UE)“, explică reprezentanții Coaliției pentru Educație într-un comunicat de presă.

Coaliția pentru Educație subliniază faptul că românii se mândresc cu rezultatele elitelor, însă nu se pune suficient accentul pe problemele din educație care afectează marea majoritate a elevilor, precum abandonul școlar sau analfabetismul funcțional. Mai mult, această atrage atenția asupra posibilității crescute ca elitele să nu rămână în țară, să meargă să își continue studiile sau să lucreze în străinătate.



12