Avem un Guvern lacom, fraierit de benzinari

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce să faci, n-ai ce să faci...

Avem un Guvern lacom, fraierit de benzinari

Economie 19 Septembrie 2017 / 15:50 751 accesări

COTAR: „După 15 septembrie, carburanții s-au scumpit cu 10 - 12 bani/litru. Ce urmează la 1 octombrie?“

COTAR: „După 15 septembrie, carburanții s-au scumpit cu 10 - 12 bani/litru. Ce urmează la 1 octombrie?“

Transportatorii cer Executivului să returneze o parte din acciza la carburanți

Transportatorii cer Executivului să returneze o parte din acciza la carburanți

Transportatorii din COTAR reamintesc Guvernului că aduc 5% din PIB și, pornind de la această realitate economică, cer soluții la problema creșterii prețului carburanților, după (re)introducerea supraaccizei. Premierul Tudose spusese că, în cazul în care benzina și motorina se scumpesc, de la 15 septembrie, se va gândi dacă va returna (sau nu) o parte din acciză. „Până la 15 septembrie, la preț s-au adăugat câțiva bani; după 15 septembrie, încă 10 - 12 bani. Ce urmează la 1 octombrie, când intră a doua tranșă a supraaccizei?“, se întreabă cei din COTAR. Ei consideră (și, în mod clar, nu se înșală) că cei care au lucrat la această OUG habar n-au ce fac, neluând în calcul un aspect extrem de important - oscilația prețului carburantului la achiziție. De asemenea, guvernanții au picat într-o plasă... clasică. Chiar au crezut că benzinarii își vor respecta promisiunile. Desigur, ei au majorat instantaneu prețurile la pompă. Și UNPR, o altă federație de profil, critică aspru decizia Executivului - „Măsura va duce la majorarea prețurilor tuturor bunurilor și serviciilor (putând declanșa un nou val inflaționist, după o perioadă de relativă stabilitate a prețurilor), dar și la închiderea unor firme românești de transport și, implicit, pierderea mai multor locuri de muncă. Transportatorii vor fi nevoiți să majoreze tarifele, ceea ce le va prejudicia relațiile contractuale curente. De asemenea, vor scădea cantitățile de carburant vândute, deoarece firmele care efectuează curse externe vor alimenta în țările de tranzit, unde prețurile vor fi mai mici decât cele din România (în Austria, spre exemplu). Având în vedere ponderea carburanților în tarifele de transport, firmele românești se vor lovi de o concurență și mai puternică a jucătorilor din alte țări. De aici până la reducerea flotelor sau chiar la închiderea unor firme autohtone nu este un drum foarte lung“. Accizele la carburanți cresc în două etape; prima a fost la 15 septembrie, următoarea vine la 1 octombrie (câte 0,16 lei).

Taguri articol


12