S-a vorbit mult despre acest subiect, iar acum pare că se transformă în realitate. Este vorba despre ceea ce se va transforma într-o directivă europeană, potrivit căreia, încetul cu încetul trebuie să renunţăm la maşinile diesel. Tehnologia aceasta este de domeniul trecutului, spune comisarul european Elzbieta Bienkowska, care susține că țări precum România, Polonia și Slovacia ar trebui să crească numărul recall-urilor auto la mașinile care au emisii extrem de mari de NOx. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a fost foarte tranșantă. Aceasta a vorbit într-un interviu pentru Bloomberg, pe tema mașinilor diesel, potrivit romaniatv.net. Ea spune că, la început, producătorii auto au tratat cu aroganță propunerea CE de a modifica modul în care sunt omologate mașinile. Bienkowska mai spune că producătorii auto erau foarte apropiați de guvernele naționale. Comisarul mai spune că industria auto a trecut printr-o fază de negare, dar acum lucrurile stau mult mai bine. Totuși, situația nu este deloc simplă. Mai mulți constructori auto au spus că diesel-urile pot deveni ”curate” și că nu sunt la final de drum. Companiile sunt supărate și că, după 2000, guvernele le-au încurajat enorm să investească în diesel, consumatorii fiind stimulați să cumpere diesel, prin taxe și impozite mai mici. Efectele s-au văzut rapid în piață. În 2011 diesel-urile reprezentau 36% din mașinile noi vândute în Europa de Vest. În 2006 depășeau în premieră 50%, iar în 2011 era atins maximul: 55,7%. De atunci dieselul este în scădere și anul trecut a ajuns la 44,4%.
Dintre țările mari, Franța a adoptat cel mai rapid diesel-ul, în 2008 cota ajungând la 77%, în timp ce acum este la sub 50%. Anul trecut Irlanda era țara din Vest cu cea mai mare cotă de piață pentru diesel (65%). Olanda avea cea mai redusă cotă (sub 18% din vânzările de mașini noi). ”Oamenii și-au dat seama că nu vom avea niciodată mașini diesel curate, adică fără emisii de oxizi de azot”, spune comisarul european, potrivit hotnews.ro.