Avioanele Airbus care aparţin companiei aeriene franceze Air France au o rată a accidentelor de patru ori mai mare decît media altor companii comerciale, potrivit unui raport obţinut de cotidianul german ”Der Spiegel”. Prăbuşirea avionului Air France în Oceanul Atlantic, la 1 iunie, a provocat moartea a 288 de persoane şi a cauzat un dezastru pentru imaginea companiei franceze. În plus, potrivit ziarului german, noi informaţii arată că flota de avioane Airbus a companiei are o rată de pierdere a aeronavelor de 1,26 la un milion de zboruri, adică de patru ori mai mult decît media altor companii aeriene (0,3 pierderi la un milion de zboruri).
Un raport intern din 2006, obţinut de ”Der Spiegel”, informează asupra unei culturi de siguranţă deficitare în legătură cu această companie. Potrivit raportului, ”companiei îi lipseşte o vedere clară şi obiectivă a performanţei din domeniul siguranţei zborului”. Opt din zece accidente sau incidente ale Air France au fost provocate de factori umani, cum ar fi lipsa de atenţie, decizii eronate şi probleme în cooperarea dintre pilot şi copilot. O analiză a incidentelor legate de modelele A330/340 a arătat că ”piloţii dau dovadă de un anumit grad de încredere prea mare în ei înşişi sau chiar de mărginire”. Air France a declarat însă că a corectat toate deficienţele, după ce a fost prezentat raportul, în iunie 2006. Dar Jean-Cyril Spinetta, director al grupului Air France/KLM, a declarat, la o adunare a acţionarilor de săptămîna trecută, că firma are probleme cu siguranţa zborurilor.
Trei avioane Airbus ale Air France s-au prăbuşit începînd din 1988, precum şi un al patrulea aparţinînd Air Inter, o filială a companiei. Noile informaţii coincid cu o dezbatere în Franţa privind posibilitatea ca accidentul aviatic al aeronavei Airbus A330, care zbura de la Rio de Janeiro la Paris şi în care toate cele 288 de persoane aflate la bord au murit, să fi avut loc în urma unor acţiuni greşite ale piloţilor. Dar, într-un interviu pentru ”Le Figaro”, directorul general al Air France, Pierre-Henri Gourgeon, a negat că piloţii ar fi intrat direct într-o furtună pentru că ar fi vrut să economisească combustibil sau să evite o întîrziere.