Deşi toată populaţia implicată în procesul educaţional aşteaptă cu sufletul la gură, abia după Bacalaureatul din acest an, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, va dezvălui modul în care se vor desfăşura examenele naţionale din 2010. „Voi anunţa măsurile la care mă gîndesc pentru examenele naţionale după bacalaureatul de anul acesta, pentru că nu vreau să îi derutez pe elevii care sînt evaluaţi anul acesta. Oricum, examenele naţionale vor fi integrate într-o strategie educaţională care va pune accentul pe evaluare continuă”, a precizat Ecaterina Andronescu, după conferinţa „Calitatea educaţiei din perspectiva beneficiarilor”, organizată de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţămîntul Preuniversitar (ARACIP). Declaraţia ministrului a venit în contextul în care politicienii prezenţi au deplîns situaţia examenelor naţionale şi în special a bacalaureatului, care ar fi „o ipocrizie”, aşa cum spune preşedintele Comisiei pe educaţie din Senat, Mihai Hărdău. La sfîrşitul lunii ianuarie, ministrul Educaţiei a declarat că examenele de anul acesta se vor derula după metodologia de anul trecut, dar se gîndeşte la modificări: „Aş vrea să reducem numărul de probe la bacalaureat, nu pot să spun exact cîte vor fi, pentru ca elevii să se poată pregăti temeinic”. Ea a adăugat că va elimina şi tezele unice. Noul curriculum şi metodologiile de examen ar fi trebuit să fie gata pînă în aprilie şi să fie subiectul unui pachet de legi. „Nu decid eu singură ce se va întîmpla la anul în Educaţie. Dar vreau ca propunerile ministerului pe care îl conduc să nu întîrzie spre discutare şi adoptare, pentru ca de la anul să intre în vigoare”, a subliniat ea.